• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

"Knoekend" geluid

drempelvrees

Post vaak
Even jullie wijze raad:

Ik heb de vectra dus verlaagd, maar als ik nu scherp naar links of rechts draai (bijvoorbeeld met inparkeren)

dan krijg ik een "knoekend" geluid, het is maar 1 "knoek" en dan is het goed.

Dit geluid heb ik dus sinds de verlaging. Auto heb ik vandaag uit laten lijnen maar het geluid blijft.

Zouden dit de stabilisatorstangen kunnen zijn of iets anders???

Alvast bedankt voor de tips

Groetjes René

@drempelvrees wrote:@arjontje wrote:Zitten de veerpootlagers nog wel goed.

Die zitten toch bovenin in zo'n plastic kap???

Die hebben we wel open gehad en opnieuw ingevet

ja idd samen met een rubber.

kan zijn dat het met monteren verkeerd is komen te staan.

@drempelvrees wrote:@arjontje wrote:Zitten de veerpootlagers nog wel goed.

Die zitten toch bovenin in zo'n plastic kap???

Die hebben we wel open gehad en opnieuw ingevet

ja idd samen met een rubber.

kan zijn dat het met monteren verkeerd is komen te staan.

Toch nog even logisch na zitten denken, maar de veerpootlagers lijken me sterk, dan zou je het continue moeten horen.

Het is dus alleen met maximale stuuruitslag , verder hoor ik helemaal niks en issie perfect.

Iemand nog eventuele tips???

Toch nog even logisch na zitten denken, maar de veerpootlagers lijken me sterk, dan zou je het continue moeten horen.

Het is dus alleen met maximale stuuruitslag , verder hoor ik helemaal niks en issie perfect.

@drempelvrees wrote:Toch nog even logisch na zitten denken, maar de veerpootlagers lijken me sterk, dan zou je het continue moeten horen.

Ik heb het zelfde gehad.

Ik hoorde hem alleen knoepen bij volledig in sturen.

Bijvoorbeeld in parkeren enz.

Kan best zijn dat het niet zo is, is maar een idee. ;)

@drempelvrees wrote:Toch nog even logisch na zitten denken, maar de veerpootlagers lijken me sterk, dan zou je het continue moeten horen.

Ik heb het zelfde gehad.

Ik hoorde hem alleen knoepen bij volledig in sturen.

Bijvoorbeeld in parkeren enz.

Kan best zijn dat het niet zo is, is maar een idee. ;)

Vaste verlaging of schroefset?

Bij vaste veren wil het wel eens dat de veer strak op zn aanslagpunt ligt onderin de veerschotel. Dat knapt met volledig sturen/inveren. Hou hier minstens een cm ruimte tussen.

Sommige schroefsets hebben de neiging om te veel speling op de zuigerstang te hebben, wat kan knappen.

Vaste verlaging of schroefset?

Bij vaste veren wil het wel eens dat de veer strak op zn aanslagpunt ligt onderin de veerschotel. Dat knapt met volledig sturen/inveren. Hou hier minstens een cm ruimte tussen.

Sommige schroefsets hebben de neiging om te veel speling op de zuigerstang te hebben, wat kan knappen.

@Fearless wrote:Vaste verlaging of schroefset?

Het gaat om een schroefset, vorige eigenaar heeft er geen last van gehad, dat is het rare.

Kan ik er iets aan doen aan die zuigerstang??

@Fearless wrote:Vaste verlaging of schroefset?

Het gaat om een schroefset, vorige eigenaar heeft er geen last van gehad, dat is het rare.

Kan ik er iets aan doen aan die zuigerstang??

met drempels geen last daarvan ???? want als je lager als 4 cm gaat moet je ook je koppel stangen vervangen voor kortere versies kosten op ebay een tientje of 5 met verzenden hier in nederland betaal je 80 euro ex verzenden

ik moet ze ook hebben want die van mij (astra g ) doet het ook en die is voor 4,5 cm verlaagd

gr ferry

met drempels geen last daarvan ???? want als je lager als 4 cm gaat moet je ook je koppel stangen vervangen voor kortere versies kosten op ebay een tientje of 5 met verzenden hier in nederland betaal je 80 euro ex verzenden

ik moet ze ook hebben want die van mij (astra g ) doet het ook en die is voor 4,5 cm verlaagd

gr ferry

We hebben het nagevraagd, en ze worden niet bij de set bijgeleverd, als het wel nodig is bij zo'n set worden ze er direct bijgeleverd.

Bij auto's van de VAG-groep schijnt dit het geval te zijn

Terug
Naar boven