• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

"Modder" in het kvs-vat

Klopper

Post veel
Beste medeweggebruikers,

Bij mijn oude X14XE zat er afgelopen zondag geen olie meer in de motor. Daarbij even bijgevuld en meteen gekeken naar de KVS. Deze bleek een soort van modderbruin te zijn ipv zijn originele kleur.

Motor is door dat olie-tekort wel erg warm geweest (teller op 100). Weet niet of het daardoor is gekomen, of dat het een andere oorzaak heeft.

Het is niet de welbekende mayonaise die de afgelopen tijd in mijn eigen motor heeft gezeten (gescheurde kop :P)

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

kleur is wss gewoon roestwater, omdat de koelvloeistof wat inwreet op het gietijzer van je motorblok en dat wat corrodeerd. Lijkt mij dus normaal te zijn

kleur is wss gewoon roestwater, omdat de koelvloeistof wat inwreet op het gietijzer van je motorblok en dat wat corrodeerd. Lijkt mij dus normaal te zijn

Bij mijn Monza komt er na 1 dag al van dat smerig bruin water uit. denk hoe ouder de wagen is, hoe meer vervuiling er in het koelsysteem zit en hoe harder de het blok vanbinnen geroest is.

Bij mijn Monza komt er na 1 dag al van dat smerig bruin water uit. denk hoe ouder de wagen is, hoe meer vervuiling er in het koelsysteem zit en hoe harder de het blok vanbinnen geroest is.

Lijkt me toch een typisch geval van een gescheurde kop/koppakking.. Of een andere manier dat er olie bij de kvs komt.

Lijkt me toch een typisch geval van een gescheurde kop/koppakking.. Of een andere manier dat er olie bij de kvs komt.

Denk inderdaad koppakking, is het ook wat dikkig (vinger of schroevedraaier in het potje steken (koud)

Vaak heb je dan een kluit echte modder aan de vinger.

Roestwater komt nog wel eens voor, maar dan enkel door achterstallig onderhoud, (nooit verversen van de koelvloeistof)

Mijn koelvloeistof zit er nu al ruim 1,5 jaar in, en is nog mooi schoon rood van kleur

Willem

Denk inderdaad koppakking, is het ook wat dikkig (vinger of schroevedraaier in het potje steken (koud)

Vaak heb je dan een kluit echte modder aan de vinger.

Roestwater komt nog wel eens voor, maar dan enkel door achterstallig onderhoud, (nooit verversen van de koelvloeistof)

Mijn koelvloeistof zit er nu al ruim 1,5 jaar in, en is nog mooi schoon rood van kleur

Willem

Ja, aftappen en goed (evt een paar keer) doorspoelen (evt met een koelsysteemreiniger) en dan verse koelvloeistof erin. Dan zou het goed moeten zijn!

Ja, aftappen en goed (evt een paar keer) doorspoelen (evt met een koelsysteemreiniger) en dan verse koelvloeistof erin. Dan zou het goed moeten zijn!

Terug
Naar boven