Hoi allemaal,
Ben pas lid van het grote opelforum,heb wel vrij lang bijna dagelijks rondgekeken en meegelezen met veel
verbouwingen van mensen.
Ik moet toch ergens mijn "ei" kwijt en zou hier graag mijn "motorswap" ducumenteren die een beetje uit de hand is gelopen.
in deze staat heb ik hem gekocht,helemaal origineel maar na 2mnd brak de distributieriem en dag blokje.
zag er triest uit na het opengooien van het blok,alles krom.
maar waar een 2.5L is kan ook een 3.0L blok in gelepeld worden.
en dat was het begin van het hele onheil!ergens aan beginnen zonder voorkennis maar dat blijkt naderhand
het 3.0 blok van een omega uit 97
dit blok is uit elkaar gehaald,schoongemaakt,pakkingen en onderdelen vervangen en een
nieuw kleurtje gegeven.
kleppendeksel vervangen voor de alu versie
nieuwe distributieset,waterpomp
in de tussentijd dat het blok klaar gemaakt werd had ik een andere auto voor
woon werk verkeer en had dus geen haast meer met het blok klaarmaken en waarom alleen het blok een vers kleurtje?
dan maar de hele auto op de schop.
onder constuctie :mrgreen:
Ben pas lid van het grote opelforum,heb wel vrij lang bijna dagelijks rondgekeken en meegelezen met veel
verbouwingen van mensen.
Ik moet toch ergens mijn "ei" kwijt en zou hier graag mijn "motorswap" ducumenteren die een beetje uit de hand is gelopen.
in deze staat heb ik hem gekocht,helemaal origineel maar na 2mnd brak de distributieriem en dag blokje.
zag er triest uit na het opengooien van het blok,alles krom.
maar waar een 2.5L is kan ook een 3.0L blok in gelepeld worden.
en dat was het begin van het hele onheil!ergens aan beginnen zonder voorkennis maar dat blijkt naderhand
het 3.0 blok van een omega uit 97
dit blok is uit elkaar gehaald,schoongemaakt,pakkingen en onderdelen vervangen en een
nieuw kleurtje gegeven.
kleppendeksel vervangen voor de alu versie
nieuwe distributieset,waterpomp
in de tussentijd dat het blok klaar gemaakt werd had ik een andere auto voor
woon werk verkeer en had dus geen haast meer met het blok klaarmaken en waarom alleen het blok een vers kleurtje?
dan maar de hele auto op de schop.
onder constuctie :mrgreen: