• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

"Project blues"

Net als met kunst kan het nooit af zijn..en de lijn die er door heen loopt heeft altijd tegenslagen, maar ook die maken het resultaat na elke, het is ook een test van je eigen discipline als wel meerdere skills van je zelf.

Zo is het ook een deel van je, het is jouw kunstwerk. Leonardo da Vinci ging het ook niet altijd voor de wind, maar de (of het nou wel of geen succes had) projecten waren feiten.

..en houd je van de straat he :mrgreen: ..en als het voorspoedig verloopt, op de weg king: .

@Jerremy wrote:@Fearless wrote:

Nooit iets laten doen, alles zelf uitvoeren. Iets laten doen is niet projectwaardig, en geeft ook geen gevoel van "Dit heb IK!!! gemaakt"

Iets kopen kan iedereen, iets zelf maken niet.

En als je iets nou niet zelf kan of de middelen (gereedschappen) er niet voor hebt, is het ineens geen waardig project meer ?

bijv. in mijn geval; RVS lassen, carrosserie weer mooi strak en proffesioneel spuiten, zijn nou niet echt zaken die ik zelf kan doen, noch de ervaring en middelen heb ik er voor.

Laten spuiten en soms iets laten lassen vind ik dan nog wel een keer kunnen.

Maar ik heb zon hekel aan mensen die een auto kant en klaar kopen en dan wijs gaan lopen doen alsof hun de auto gemaakt hebben.

Leuke discussie, Ik heb zelf helaas het probleem, dat ik zo veel leuke auto's nog in bezit wil hebben (ook al gehad heb).

dat ik vrij snel van auto wissel en altijd zeg, alleen andere velgen, verlagen en (bijna) alles in kleur meespuiten.

Maar de praktijk is toch anders, soms ook door tegenslagen zoals bij de astra V6. Daar heb ik flink verlies op gemaakt

en ondanks de tegenslagen blijft het met een project bezig zijn toch het leukste.

Mijn grootste probleem is dat ik nadat ik een auto heb gekocht, soms na een week al een beetje rond ga kijken wat er nog meer is....

Probeer daardoor de auto's origineel te houden. En mijn smaak is ook strak laag zonder poespas. De langste periode dat ik een auto heb

gehad is mijn c kadett coupe '79, deze heb ik 4 jaar gehad. Laatste 2 jaar alleen op en neer naar de apk gereden maarja...

Verder is het ongeveer een jaar per auto (op winterauto's na dan). Mijn cabrio heb ik nu ook al 2 jaar intussen.

Zo zie je maar dat er daadwerkelijk liefde voor auto's bestaat. En net zoals in de 'echte' liefde, zijn blues onvermijdelijk. Je krijgt ze en ze gaan weer weg. Maar maken de hobby juist weer heel bijzonder. Aan het einde heb je daar het eindresultaat, waarvan je dan nog meer geniet als je beseft dat je je door de blues heen gevochten hebt. En anders kies je voor een andere liefde (lees: auto) en begint het weer van voren af aan.

Heel poëtisch, maar waar. The way of the world.

Ik wil vandaag weer verder typen aan het verslag maar er is 1 punt waar ik volledig knetter van word.... aan de ene kant kan ik begrijpen dat een 100% originele auto op een manier waardevoller is maar aan de andere kant vraag ik me af of het niet een beetje overdreven is.

Waarom zeg ik dat, de meters bijvoorbeeld heb ik doelbewust zodanig gekozen dat de wijzerplaten passen bij die in de tellerbak en dus eigenlijk geen afbreuk doen aan het plaatje maar er mooi bij passen (op de witte SMD leds na dan). De Lumma spoiler is geen spuuglelijk ding dat er uit ziet alsof het totaal niet bij de auto hoort maar als je het mij vraagt zorgt hij juist voor een mooie verfraaiing. Wat ik wel kan begrijpen is dat de dubbel ronde Remus uitlaat de standaard aanblik zou verstoren vanwege de standaard wielen.

Ik denk dat mijn vraag is: waar ligt die hele fijne lijn van wanneer niet-standaard dingen wel of geen afbreuk doen aan een waarde oordeel maar in sommige gevallen juist meer waarde toevoegen omdat ze een auto complimenteren?

Het is ook totaal afhankelijk van de taxateur.

Want de een is helemaal gek van een origineel gerestaureerde auto en de ander van een compleet verbouwde auto heb beide namelijk al mee gemaakt.

@InjectTheVenom wrote:Ik wil vandaag weer verder typen aan het verslag maar er is 1 punt waar ik volledig knetter van word.... aan de ene kant kan ik begrijpen dat een 100% originele auto op een manier waardevoller is maar aan de andere kant vraag ik me af of het niet een beetje overdreven is.

Waarom zeg ik dat, de meters bijvoorbeeld heb ik doelbewust zodanig gekozen dat de wijzerplaten passen bij die in de tellerbak en dus eigenlijk geen afbreuk doen aan het plaatje maar er mooi bij passen (op de witte SMD leds na dan). De Lumma spoiler is geen spuuglelijk ding dat er uit ziet alsof het totaal niet bij de auto hoort maar als je het mij vraagt zorgt hij juist voor een mooie verfraaiing. Wat ik wel kan begrijpen is dat de dubbel ronde Remus uitlaat de standaard aanblik zou verstoren vanwege de standaard wielen.

Ik denk dat mijn vraag is: waar ligt die hele fijne lijn van wanneer niet-standaard dingen wel of geen afbreuk doen aan een waarde oordeel maar in sommige gevallen juist meer waarde toevoegen omdat ze een auto complimenteren?

Volgens mij ligt die lijn dicht bij het origineel.

Het moet eigenlijk een voortborduursel zijn op de gedachtegang van de ontwerper van het origineel.

Daarom kies ik het liefst voor Irmscher,zij blijven erg dicht bij wat de ontwerper bedoelde.

mijn project blues op dit moment....

Bijna vakantie hebben, maar door de vele dingen die ik moet gaan doen nauwelijks geen tijd hebben voor de Rekord. :(

De project blues van vandaag... ik weet dat ik goed bezig ben met de verslaglegging maar kunnen jullie (behalve een complete en overzichtelijke lijst rekeningen) nog tips geven wat ik absoluut in het verslag zou moeten verwerken?

Ik ben op zoek naar van die "misschien is het handig als"-jes of "heb je daar al aan gedacht"-jes, je weet wel van die fijne kneepjes die alleen de vakmensen weten.

Daarnaast zou het een interessante discussie zijn wat een taxateur graag wil zien en hoe hij zou willen hebben dat alles gedaan is.

Bump voor bovenstaande vraag :vertag

Nog een ander belangrijk punt wat betreft project blues, wat is belangrijker wat betreft onderdelen authenticiteit of het OEM nummer op de zak? Ik heb namelijk via een Duitse dealer nieuwe brandstofslangen besteld maar eentje daarvan is duidelijk anders. Zou een taxateur tevreden zijn met het OEM nummer of ziet hij liever dat ik de poreuze slang die nu op de motor zit exact na heb laten maken bij een leidingen bedrijf?

Hij gaat natuurlijk ook kijken naar wat er precies aan de auto gebeurd is om hem in die staat te krijgen vandaar mijn vraag :vertag

Blergh iemand nog tips om de periode door te komen dat je werkelijk geen fluit aan de auto kunt doen behalve wachten tot het spuitwerk klaar is :cry

@teungts wrote:Een andere hobby zoeken. Doe ik ook verdiep mij nu in zelfbouw luidsprekers voor in huis

Dat is een goeie, heb ik ook gedaan!

Ben lekker gaan fitnessen, ff de kop leeg trainen, daar door veel meer zin om aan m'n kadett te werken!

@teungts wrote:Een andere hobby zoeken. Doe ik ook verdiep mij nu in zelfbouw luidsprekers voor in huis

Ik ben op een heel gevaarlijke site gestuit waar mensen zelf de meest gedetailleerde grote schaalmodellen maken, met de nadruk op ZELF aan de hand van tekeningen en materiaalkennis :mrgreen:

Een andere vraag, stel je hebt je gespoten body terug van de spuiter waar begin je vervolgens met de opbouw? Eerst de grote delen aan de buitenkant als bumpers en lampen of eerst de binnenkant?

Terug
Naar boven