• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

"Stille uitlaat"

@omegast wrote:de motorkap isoleren , net als bij een diesel :jerry

De motor hoor je stationair al bijna niet lopen in m'n CDX.

@warhamstr wrote:Ik kan je een set oordoppen adviseren, en draag er voor de zekerheid oorkappen overheen.

En powerflex' monteren en verwachten dat eea stiller word??

Verwacht dat het stiller wordt dan het gekraak nu van de draagarmen. En tegelijk beter weggedrag is heel mooi meegenomen.

@warhamstr wrote:Leaf kopen, zo stil als een accutol.

Het gaat op dit forum over auto's.

@omegast wrote:loud pipes saves lifes... :D

And I'm exasperated with the noise.

@warhamstr wrote:De motor boven de uitlaat uit willen horen... :wtf stiller dan een frisse fabriekspijp krijg je het niet hoor.

Probeer ik eerst een DB-Killer.

@Pitbullpietje wrote:Een uitlaat geeft niet alleen geluid uit de uitgang.

Het materiaal is vrij dun, en het is goed mogelijk dat het geluid door de pijp heen naar buiten komt.

Dat is vaak ook het verschil tussen een (heel dure) kwaliteitspijp of een (heel goedkope) aftermarketpijp.

Bij een betere uitlaat is het materiaal net ff dikker, waardoor hij al stiller is.

Ook de dempers zelf zitten net iets beter in elkaar waardoor er minder geluid uit komt.

Je zegt dat je 's morgens stiller de straat uit wil.

Bij mij is het duidelijk hoorbaar of de motor warm of koud is.

Ik begin vrij vroeg, en als de motor koud is, en verder is het doodstil op straat, dan heb ik het gevoel of ik de hele buurt wakker maak.

Als ik op het werk kom, ben ik er zeker van dat de auto minder geluid maakt.

En dat is niet eens alleen het geluid van de motor en uitlaat, maar ook van het onderstel. :D

Toch apart, daar een uitlaat zelf meestal meer geluid produceert als deze warm is.

Bij mijn sport dempers wel in iedrgeval (Remus / Sebring)

Bij de koude start maakt de motor zowiezo meer geluid, koude motor, meer toeren op stationair, rauwere motorloop.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Een sport uitlaat is bijna altijd een absorbtie demper.

M'n broertje heeft ook een sport pijp, en die klinkt veel mooier na een stukje trappen.

Mijn demper is net als de eriginele demper een Woldemper.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Terug
Naar boven