• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

raad gevraagt aanschaf astra g coupe 2.2

manta11

Post weinig
Ik ben van plan om een astra g coupe 2.2 automaat te kopen.

Alleen voor ik ga reageren op deze auto vraag ik me eigen af wat de kwalen van deze auto zijn.

En welke problemen zich voordoen bij dit model.

Alvast bedankt

Mvgr manta11

@cano666 wrote:@cano666 wrote:@cano666 wrote:wa ga je nou janken jonge ik zeg toch niks verkeerds ik geef je alleen een tip om ook naar de 2.0 turbo te kijken en of ik een paar puntfnn en komma's gebruik boeit jou niet

edit: tip voor topic opener

Een beetje normale reactie zouden wij erg waarderen. En als je dan toch bezig bent, doe ook wat aan je taal gebruik.

Gr 2000

eaj 2000 gij kunt mn balle likke reet

gr uit brabant

Ons normale beleid is om hiervoor eerst een echte waarschuwing te geven, maar speciaal voor jouw maak ik een uitzondering. We zien je weer over een week, tenminste als je je gedrag aan past!

Gr. 2000

@manta11 wrote:Ik ben van plan om een astra g coupe 2.2 automaat te kopen.

Alleen voor ik ga reageren op deze auto vraag ik me eigen af wat de kwalen van deze auto zijn.

En welke problemen zich voordoen bij dit model.

Alvast bedankt

Mvgr manta11

Ik denk dat je keuze niet heel groot is (zoveel automaten zijn er volgens mij niet geleverd), maar de Z22SE is wel een heerlijk blok! Veel koppel, dus lekker schakellui rijden.

Verdere aankooptips voor de Astra G:

- achterveren willen nog wel eens breken

- Roest rond tankklep en wielranden

zijn er nog veel voorkomende mankementen aan de motorblokken ( 2.2)?

Tevens , hoe goed is de electronica die in de astra verwerkt zit kwa storingen?

wa ga je nou janken jonge ik zeg toch niks verkeerds ik geef je alleen een tip om ook naar de 2.0 turbo te kijken en of ik een paar puntfnn en komma's gebruik boeit jou niet

edit: tip voor topic opener

Een beetje normale reactie zouden wij erg waarderen. En als je dan toch bezig bent, doe ook wat aan je taal gebruik.

Gr 2000

eaj 2000 gij kunt mn balle likke reet

gr uit brabant

Distributie ketting, motor mag niet rammelen bij aanslaan (koude start!!!!!!!!)

Verder alles gelijk aan de Astra-G.

Let ook op vocht in de auto ivm stijlloze deuren.

willem

@cano666: Wie ben ik, ik ben blij met m'n 2.2 maar geloof dat jij daar gezien je taalgebruik op msn niveau nog niet helemaal klaar voor bent.

Ik zou gewoon kiezen voor een 1600 8v, goedkoop en echt wel pittig genoeg,.. Just my 2 cents

Succes!

Je praat tegen de verkeerde.

Maar het enige waar je goed op moet letten is of die motor niet ratelt. Verder zijn deze autos niet bepaald storingsgevoelig, als jij al het onderhoud netjes doet is er niks aan de hand.

2.2 rijd heerlijk. en het verbruik ligt ook aan jezelf...

je kan aardig gas geven power genoeg.. maar lekker cruisen kan je er ook prima mee

ik heb dan geen automaat. maar het verbruik op me standaard 16 inch velgen valt me niks tegen.. 1 op 10.6

zomervelgen geen idee (dan 18 inch eronder)

succes met het zoeken naar je coupé

Zwakke punten Astra-G:

Kraken van het onderstel (stabirubbers)

roest wielranden achter

Verder valt het allemaal wel mee.

Z22SE:

Branstofpomp

Drukregelaar benzine inspuiting

Scheuren cilinderkop..

Willem

@cano666 Noem je dat een tip?

Dat is eerder compleet afzeiken.

Beetje kinderachtig dit, je kunt best op een normale manier reageren, anders kun je je beter stilhouden.

waarom 2.2 pak gwn een 2.0 turbo ik heb een 1.8 soms denk ik K*T AUTO gwn een trap geven maar dat vind ik zielig maar goed zal echt niet veel verschil in zitten in verbruik enz ik zou als ik jou was voor de turbo gaan

Wat is dat voor reactie? Daar heb je dus helemaal niks aan.

Je rijdt zelf een 1.8, waarom dan zo'n oordeel over de 2.2

Eerst nadenken voordat je wat zegt, en een paar punten en komma's staat ook wel leuk.

Terug
Naar boven