• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Raamboompjes loshalen

Hallo,

Sinds een paar weken ben ik trotse eigenaar van een opel corsa c 2004. Nu ben ik begonnen met raampjes blinderen, maar dit wilt niet erg lukken zo. Nu had ik het plan om de ruitjes er uit he halen, en dan plat het folie aan te brengen, aangezien dit een stuk makkelijker is. Nu heb ik het hele paneel achter los, maar het raamboompje niet, en ik weet ook niet hoe ik die los moet maken. Achter heb ik handmatige ramen. Weet iemand hoe je dit los kunt krijgen?

Alvast bedankt!

Het betreft een soort veertje

Ik doe altijd een doekje er tussen

En dan een beetje draaien en een beweging naar beneden

en dan moet hij mee komen

Heb erg dat het veertje niet weg schiet

Omega vormig veertje, kun je met een platte schroevendraaier en een beetje geluk opzij duwen en dan kun je de raamslinger er zo aftrekken.

idd platte schroeverdraaier, ik heb een oude fittingschroevendraaier tussen de bankschroef gezet en de kop(laatste 3 cm)ongeveer 45graden gebogen, kom nu heel goed bij mee!

ik heb het met een microvezel doek gedaan, kan erg lastig zijn soms, je kan niet altijd het veertje zien.

succes in iedergeval

Het hele zijpaneel is er nou af, dan komen we bij het volgende, hoe krijg ik het ruitje nu los en er uit? Er zit overigens ook een folie over het frame van de deur...

Terug
Naar boven