• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

raamsluitmodule

Dat klinkt wel interresant, maar wat doet die module precies, alle 4 de ramen sluiten op je a.b.???

sluit alle ramen zodra je de auto op safelock doet. Dus als je 2 keer je sluitknop indrukt.

Wat wel zo moet zijn is dat als je de sleutel in de deur doet en je draait hem naar rechts (sluiten) dat dan de ramen dichtgaan.

Heb je dit niet zal het niet werken!!

bij mij gaat dan ook mij dakje zelfs dicht. Is deze eenvoudig in te bouwen of is dit voor de betere sleutelaar. Zou het graag willen hebben. Martijn

is wel relatief eenvoudig te doen, maar je moet wel weten wat je doet en RTFM.... :angel

Heb al bij 3 Astra's, 1 Vectra en 1 Zafira gedaan. Werken allemaal zeer goed!! En solderen en knippen zou ik niet doen.

Gewoon simpel houden.

Op de zwarte of bruine draad gewoon een oogje knijpen en die onder het boutje zetten wat je tegenkomt als je de zijkap weghaalt is praktisch.

De andere 2 draden gewoon klemmen met een Scotch klemmetje, werkt perfect en is simpel weer te verwijderen in dien nodig.

thanks voor de reactie. Maar heb 0 verstand van inbouwen dus zal wel een geld handleiding nodig hebben. Zit die erbij denk je als ik die koop van de aanbieder hier? Wil anders de aanbieder even reageren? Greetz martijn

ik heb het ook op mijn astra en zafira en het werkt heerlijk

op slot gooien en geen rekening meer houden met de ramen want die gaan lekker dicht....

hallo allemaal, besteld en zeer snel ontvangen bij de aanbieder! Zeer makkelijke inbouw door de geweldige instructie..... Het resultaat is precies wat ik wilde. Een aanrader!

Waar heb je dit besteld dan?

Lijkt mij ook wel erg handig om dit te hebben op alle ramen.

Als ik mijn sleutel in het slot doet gaan wel alle ramen dicht maar wie doet tegenwoordig zijn auto nog met de sleutel op slot???? ;)

Zei toch dat het simpel was LOL

hier de URL met een How to: http://www.langzeittest.de/opel-zafira/technik/komfortschaltung.php

Het is simpel te doen, mocht je twijfelen en het zelf niet willen of kunnen. Ik ben bereid diegene te helpen op de Opel meeting te Den Helder.

Heb er nu al zoveel ingebouwd dat ik dit vrij eenvoudig kan realiseren. Echter wel op eigen risico. Maar er kan weinig fout gaan.

Tevens als je auto voorbereid is op cruisecontrol en je zit met het feit dat je de hendel hiervoor niet zelf kunt monteren. Wil ik dit wel doen. Echter TechII heb ik niet. Ook geen OBD kabel.

:thumbup:thumbup heb 'm ook besteldt.

afwachten wanneer het binnen is ik hoop voor de 13e.

greetz Marcus.king:

Terug
Naar boven