• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Raar ding op mijn uitlaat spruitstuk

VW polotjes t/m 1993 hebben dit ook op het spruitstuk zitten. Was dacht ik om de uitlaatgassen te kunnen meten voor de afstelling ?? Als dit het zelfde is dan.. want ik heb het nog nooit eerder op een D kadett gezien

Ik heb dit ook nog nooit gezien bij een D-Kadett.

Is het niet iets voor de winterstand ?

Dicht dat dopje wel helemaal af ?

Wat is de motorcode ?

Zo te zien aan de kopbouten is hij óf een keer los geweest, óf het is een nieuwer type motor. Dan is het misschien één of ander EGR-systeem :puke

kijk maar uit.

dit potje meet de co2 die je uistoot, en stuurt de gegevens rechtstreeks door naar Eurling !!!!!

binnenort kun je een acceptgiro op je deurmat verwachten !!!!

Hij dicht wel af maar komt ook geen uitlaatgassen uit.

en er zit verder ook niets aan wat naar de inlaat of zo loopt.

de motorcode is 13N

Motor is helemaal hetzelfde als die in me station ligt, behalve die toeter op de uitlaat.

En hij heb Duitse papieren.

Dit zit ook op een Astra F... hier kun je een buis op zetten en aansluiten op je luchtfilter-kast.

Bij een F type 2 zat dit er standaard op. Zit er ook een afgedopte aansluiting op je luchtfilter-kast ???

Zou 'm zelf niet aansluiten, een goede verbranding krijg je met veel zuurstof... en dat zit meer in koude lucht.

als het goed is komt je d kadett uit duitsland.

daar was het voor jaren geleden een gewoonte om dit op een auto te maken.

ik had het ook op mijn d kadett.

2 pijpje omhoog met daaraan een stuk slang met een potje.

dit was om de uitstoot te minderen, dus een 'schonere' auto, hier kreeg je een soort subsidie voor.

volgens mij in de vorm van minder belasting betalen.

die korting is er inmiddels af, maar daar is een duitse oldtimer vaak aan te herkennen.

Terug
Naar boven