• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

raar geluid bij ontkoppelen

Heb je niet het idee, dat de auto meer iets toeren draait (soms), dan dat hij zou moeten? Het geluid dat jij omschrijft zou kunnen duiden op lchtjes slippen. En dan zou je nieuwe koppelingsplaten moeten hebben. Dat tie soepel schakelt, heeft te maken met je synchromeshringen en als tie ook nog steeds goed koppelt/ontkoppelt heeft te maken dat je drukgroep ook nog steeds naar behoren werkt, lijkt me.

trap ik de koppeling in dan hoor ik een zacht schurend/blazend geluid alsof er 2 ijzerenschijven over elkaar heendraaien

laat ik de koppeling in zijn vrij opkomen dan hoor je een soort geratel.

Als ik de koppeling intrap voel ik ook heel soms een tikje bij mijn koppelingspendaal.

(als ik bijv. voor het stoplicht sta ofzo)

trap ik de koppeling in dan hoor ik een zacht schurend/blazend geluid alsof er 2 ijzerenschijven over elkaar heendraaien

laat ik de koppeling in zijn vrij opkomen dan hoor je een soort geratel.

Als ik de koppeling intrap voel ik ook heel soms een tikje bij mijn koppelingspendaal.

(als ik bijv. voor het stoplicht sta ofzo)

@GSE wrote:C30NE is dezelfde krukas als een 30E....Ik weet niet welke plaat en drukgroep der gebruikt zijn maar normaal moet een 30E drukgroep en plaat en lager de zaak wel kunnen hebben.

Thanks Ben. Ik hoorde namelijk dat je een "speciale" koppelingsset nodig had?

Op de sit van Opel-4-ever zie ik 2 complete sets staan, maar ik weet niet welke ik moet nemen.

Melvin (bettus accu) jij weet wat eronder is gegaan. Zou je misschien kunnen vertellen welke koppelingsset ik nodig zal hebben?

@GSE wrote:C30NE is dezelfde krukas als een 30E....Ik weet niet welke plaat en drukgroep der gebruikt zijn maar normaal moet een 30E drukgroep en plaat en lager de zaak wel kunnen hebben.

Thanks Ben. Ik hoorde namelijk dat je een "speciale" koppelingsset nodig had?

Op de sit van Opel-4-ever zie ik 2 complete sets staan, maar ik weet niet welke ik moet nemen.

Melvin (bettus accu) jij weet wat eronder is gegaan. Zou je misschien kunnen vertellen welke koppelingsset ik nodig zal hebben?

@MonzaRon wrote:heb jij de koppellingskabel al gecheckt, mario :hmmz

zeg het maar, het is mij een keer overkomen met een Ascona B,

ongeveer dezelfde symptomen, nieuwe koppellingsset erin in, nope :shock:

toen de kabel binnenste buiten gekeerd, bleek ie ergens te zijn gespleten,

nieuwe kaber erin, en de zaak was opgelost, pfff :D

bedoel maar zo, doe ff een check, dan weet je het zekers :wors

succes met een evt reparatie :thumbup

Hi Ron,

Hij koppelt wel gewoon, dus denk dat de kabel niet kapot is.

Ik zal ook de garage er even naar laten luisteren, voor de rest schakeld hij goed, koppelt hij goed alleen

dat geluid, ik moet zeggen gisterochtend was het geluid harder dan wanneer ik gistermiddag naar huis reed, toen was het geratel weer minimaal :wtf

Weet jij welke koppelingsset ik evt. moet nemen? Zie er 2 bij opel-4-ever staan.

@MonzaRon wrote:heb jij de koppellingskabel al gecheckt, mario :hmmz

zeg het maar, het is mij een keer overkomen met een Ascona B,

ongeveer dezelfde symptomen, nieuwe koppellingsset erin in, nope :shock:

toen de kabel binnenste buiten gekeerd, bleek ie ergens te zijn gespleten,

nieuwe kaber erin, en de zaak was opgelost, pfff :D

bedoel maar zo, doe ff een check, dan weet je het zekers :wors

succes met een evt reparatie :thumbup

Hi Ron,

Hij koppelt wel gewoon, dus denk dat de kabel niet kapot is.

Ik zal ook de garage er even naar laten luisteren, voor de rest schakeld hij goed, koppelt hij goed alleen

dat geluid, ik moet zeggen gisterochtend was het geluid harder dan wanneer ik gistermiddag naar huis reed, toen was het geratel weer minimaal :wtf

Weet jij welke koppelingsset ik evt. moet nemen? Zie er 2 bij opel-4-ever staan.

hallo mario,

ik weet niet precies welke koppelingset er ook alweer in is gegaan. weet wel dat dit een zo goed als nieuwe koppelingsset was. dus daar ligt het denk ik niet aan.

koppelingskabel is denk ik ook niet het probleem.

zal is aan me pa vragen wat voor een koppelingsset in is gegaan als hij het weet.

hallo mario,

ik weet niet precies welke koppelingset er ook alweer in is gegaan. weet wel dat dit een zo goed als nieuwe koppelingsset was. dus daar ligt het denk ik niet aan.

zal is aan me pa vragen wat voor een koppelingsset in is gegaan als hij het weet.

@bettus accu wrote:hallo mario,

Thanks Melvin.

Ik zou niet weten wat er anders aan de hand zal zijn, ik verdenk de koppeling(drukgroep of druklager) toch echt.

Ik hoor graag welke set er in is gegaan zodat ik op zoek kan gaan naar een nieuwe koppelingset

@bettus accu wrote:hallo mario,

Thanks Melvin.

Ik zou niet weten wat er anders aan de hand zal zijn, ik verdenk de koppeling(drukgroep of druklager) toch echt.

Ik hoor graag welke set er in is gegaan zodat ik op zoek kan gaan naar een nieuwe koppelingset

@fluks wrote:lijkt mij een kapot druklager als je koppeling verder wel goed werkt op een raar geluid na

ik verdenk ook de druklager....ontkoppel ik dan gaat het ratelen trap ik deze in is het geratel weg en

hoor ik een soort geschuur / geblaas.

Nu nog ff op een antwoordje wachten welke koppelingset ik nodig heb.

@fluks wrote:lijkt mij een kapot druklager als je koppeling verder wel goed werkt op een raar geluid na

ik verdenk ook de druklager....ontkoppel ik dan gaat het ratelen trap ik deze in is het geratel weg en

hoor ik een soort geschuur / geblaas.

Nu nog ff op een antwoordje wachten welke koppelingset ik nodig heb.

mijn pa weet niet meer welke koppelingsset erin is gegaan.

maar als je de bak en drukgroep eronderuit heb, kan je het zo opmeten.

groet melvin

mijn pa weet niet meer welke koppelingsset erin is gegaan.

maar als je de bak en drukgroep eronderuit heb, kan je het zo opmeten.

groet melvin

Terug
Naar boven