• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

raar geluid koppeling manta

manta1988

Post weleens wat
hallo heb even een vraagje

ik heb net een manta 2.0gte gekocht en nu ratelt de koppeling wat als de auto stationair loopt, als ik de koppeling intrap of geef gas dan hoor je het niet meer

wat kan dat zijn? en de koppeling komt heel vroeg op je moet t pedaal echt tot aan de bodem intrappen dan koppelt ie goed

alvast bedankt.

mvg jorn

Druklager hoogstwaarschijnlijk.

..en in jouw geval is de koppeling laat ipv vroeg, vroeg is als hij al koppelt als je het pedaal aanraakt.

ja sorry dat bedoelde ik ook..........maar als je t druklager wil vervangen wat is de makkelijktste manier,baksteun los en laten kantelen en dan de bak eronder weg?

Klopt, er zijn erbij die de motor eruithalen, soms is dat een keus als je een 5-bak hebt, maar ik prefereer liever de bak omdat ik dan geen pakkingen of iets dergelijks hoef te vervangen.

Losse druklagers zijn bijna niet meer te krijgen, tegenwoordig heb je setjes waarbij de plaat, drukgroep en druklager in zit, misschien omdat je koppeling al te diep zit dat je beter de hele bende kan vervangen, het hangt er wat van af wat je vindt bij het demonteren, als hij al zwaar koppelt en/of de plaat te dun is, ik geloof dat ze standaard 9,5mm dik zijn.

kijk dat is goeie info :thumbup denk dat ik t blok er wel uit haal hij heeft 4jaar stil gestaan. dus kan ik m beter even nakijken denk ik en gelijk alle pakkingen en dergelijke vervangen lijkt me dan wel t beste. dat is die zilveren gte uit lochem die hier op forum tekoop stond trouwens

bedankt voor de informatie

mvg jorn

Terug
Naar boven