• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Raar geluid tijdens wegrijden

Tusk

Post weleens wat
laatst ontdekte ik nadat ik met open ramen wegreed dat m’n auto een raar geluid maakte tijdens het wegrijden. Alsof het een oude kadet E is (no offence ;))

Na een minuut rijden is het weg en klinkt ie weer zoals een normale turbo benzino. Koude of warme motor maakt geen verschil.

Heb even een filmpje gemaakt

" onclick="window.open(this.href);return false;

na 30 secs zet ik em I’n z’n vrij en geef ik beetje gas (anders wordt de windruis te luid). Na ongeveer 55 secs gaat ie weer normaal klinken.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

helemaal met wim v6 eens

ik had het geluk dat het spruitstuk niet gescheurd was maar los

ik weet dat ze nog minder dan handvast moeten (8nm), maar hier waren er 6stuks los

en zodra alles warm werd en dus uitzet is alles weer weg :afro

helemaal met wim v6 eens

ik had het geluk dat het spruitstuk niet gescheurd was maar los

ik weet dat ze nog minder dan handvast moeten (8nm), maar hier waren er 6stuks los

en zodra alles warm werd en dus uitzet is alles weer weg :afro

Is er een manier om 1 van de 2 te constateren of uit te sluiten?

gepost vanaf mn telefoon

Is er een manier om 1 van de 2 te constateren of uit te sluiten?

gepost vanaf mn telefoon

Straks gekeken. Zie er verder niks aan. Het geluid komt direct rechts van t blok vandaan. Lijkt meer naar achter dan naar voor maar tis moeilijk te plaatsen. Ik voel wel wind maar dat is constant en volgens mij vd radiator ventilator

gepost vanaf mn telefoon

Straks gekeken. Zie er verder niks aan. Het geluid komt direct rechts van t blok vandaan. Lijkt meer naar achter dan naar voor maar tis moeilijk te plaatsen. Ik voel wel wind maar dat is constant en volgens mij vd radiator ventilator

gepost vanaf mn telefoon

ja tis lek bij spruitstuk. Rechterkant lekt ie.

Nu is het even afwachten of het de pakking is of dat het echt een scheur in het spruitstuk is.

Klopt het dat de turbo ook vervangen moet worden als het spruitstuk kapot is? Oftewel, ben ik de lul?

ja tis lek bij spruitstuk. Rechterkant lekt ie.

Nu is het even afwachten of het de pakking is of dat het echt een scheur in het spruitstuk is.

Klopt het dat de turbo ook vervangen moet worden als het spruitstuk kapot is? Oftewel, ben ik de lul?

@Tusk wrote:laatst ontdekte ik nadat ik met open ramen wegreed dat m’n auto een raar geluid maakte tijdens het wegrijden. Alsof het een oude kadet E is (no offence ;))

Na een minuut rijden is het weg en klinkt ie weer zoals een normale turbo benzino. Koude of warme motor maakt geen verschil.

na 30 secs zet ik em I’n z’n vrij en geef ik beetje gas (anders wordt de windruis te luid). Na ongeveer 55 secs gaat ie weer normaal klinken.

Ik heb je filmpje gehoord maar mn E maakt echt niet zo'n geluid hoor, je zult wel een oud Lada bedoelen :jerry

Rik :)

@Tusk wrote:laatst ontdekte ik nadat ik met open ramen wegreed dat m’n auto een raar geluid maakte tijdens het wegrijden. Alsof het een oude kadet E is (no offence ;))

Ik heb je filmpje gehoord maar mn E maakt echt niet zo'n geluid hoor, je zult wel een oud Lada bedoelen :jerry

Rik :)

Opel dealer zegt dat ik hier gewoon mee kan doorrijden als het niet erger wordt en na een minuut gewoon weg blijft gaan.

Gescheurd spruitstuk had hij nog nooit gezien bij de 2.0 turbo''s...

Opel dealer zegt dat ik hier gewoon mee kan doorrijden als het niet erger wordt en na een minuut gewoon weg blijft gaan.

Gescheurd spruitstuk had hij nog nooit gezien bij de 2.0 turbo''s...

Haha, Dan heeft ie Weinig klanten denk ik..

Tis een nog al eens voorkomende Kwaal van deze motoren...

Willem

Terug
Naar boven