• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

raar geluid van de motor.

[rquote=1844619&tid=140734&author=r.deknatel]de motor heeft 177.000 gedraait ongeveer.. ze zijn hydrolysch dacht ik.. maar het begon na dat ik de distributie en de bougies vervangen heb..

en de distributie staat perfect.. gecontroleerd door automonteur[/rquote]

Mijn zus heeft dat vorig jaar ook gehad met haar astra.

Distributieriem vervangen maar niet de waterpomp na ongeveer 1 week hoorde je een ratel bij het blok wegkomen bij het gas geven. Bleek de waterpomp als nog overleden te zijn. Dit schijnt wel vaker voor te komen als alleen de riem vervangen wordt is mij toen verteld.

Mvg Gerrit

okee.. ik heb net evengekeken en hij rammelt tussen de 2000 en 3000 toeren... beejte raar.. is dat dan wel de waterpomp? die zou den ook stationair moeten rammelen?

okee.. ik heb net evengekeken en hij rammelt tussen de 2000 en 3000 toeren... beejte raar.. is dat dan wel de waterpomp? die zou den ook stationair moeten rammelen?

Weet niet of de belasting van de waterpomp bij stationair en halflast gelijk is...

Heb zelf het gesodemieter met een 16V gehad, waren ze de waterpomp vergeten, kan de boel 2x los...

Weet niet of de belasting van de waterpomp bij stationair en halflast gelijk is...

Heb zelf het gesodemieter met een 16V gehad, waren ze de waterpomp vergeten, kan de boel 2x los...

[rquote=1844809&tid=140734&author=r.deknatel]okee.. ik heb net evengekeken en hij rammelt tussen de 2000 en 3000 toeren... beejte raar.. is dat dan wel de waterpomp? die zou den ook stationair moeten rammelen?[/rquote]

Als het goed is moet je dat wel kunnen horen. Ik dacht dat het gerammel bij de astra van mijn zus ook uit de kop kwam in de eerste instantie. Het beste wat je volgens mij even kunt doen is even de motorkap los gooien en wat gas geven en met je hoofd vlak bij het blok luisteren aan de kant waar de waterpomp zit. Dan moet je als je goed luisterd wel kunnen horen of het uit de kop komt of bij je waterpomp vandaan. Zo ben ik er tenminste ook achter gekomen.

Mvg, Gerrit

[rquote=1844809&tid=140734&author=r.deknatel]okee.. ik heb net evengekeken en hij rammelt tussen de 2000 en 3000 toeren... beejte raar.. is dat dan wel de waterpomp? die zou den ook stationair moeten rammelen?[/rquote]

Als het goed is moet je dat wel kunnen horen. Ik dacht dat het gerammel bij de astra van mijn zus ook uit de kop kwam in de eerste instantie. Het beste wat je volgens mij even kunt doen is even de motorkap los gooien en wat gas geven en met je hoofd vlak bij het blok luisteren aan de kant waar de waterpomp zit. Dan moet je als je goed luisterd wel kunnen horen of het uit de kop komt of bij je waterpomp vandaan. Zo ben ik er tenminste ook achter gekomen.

Mvg, Gerrit

Bij mijn zus hoorde je hem stationer ook niet alleen op toeren.

Gerrit

Bij mijn zus hoorde je hem stationer ook niet alleen op toeren.

Gerrit

Terug
Naar boven