• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Raar probleem met motor Corsa B 1.4xe

Beste lezers,

Laatst is mij iets heel raars opvallen.

Als de auto stationair draait (ong 1000 toeren) en ik geef een beetje gas bij dan zakt het toeren teller tot ong. 300,400 toeren.

Daarna loop die van zelf weer op.

UPDATE 6-11-2012:

ook heeft de auto probleem met wegrijden als het auto warm is het lijkth het of de motor niet genoeg kracht heeft.

Zodra die eenmaal rijdt is er niets aan de hand.

Het gaat om een Corsa B Sport x1.4xe

Naar mijn weten is deze toestand niet normaal. Hebben jullie wat tips of suggesties ?

Mvg.

Heb hetzelfde gehad bij mijn B, bij het wegrijden/beetje gasgeven vanuit stationair zakt het toerental om vervolgens weer toe te nemen. Ik heb de computer uit laten lezen en het bleek dat de luchtmassameter niet helemaal meer lekker was. Ik heb hem toen laten vervangen (kind kan de was doen klusje dus de volgende keer lekker zelf :-P) en de motor loopt inmiddels alweer 60.000 Km zonder problemen.

Heb hetzelfde gehad bij mijn B, bij het wegrijden/beetje gasgeven vanuit stationair zakt het toerental om vervolgens weer toe te nemen. Ik heb de computer uit laten lezen en het bleek dat de luchtmassameter niet helemaal meer lekker was. Ik heb hem toen laten vervangen (kind kan de was doen klusje dus de volgende keer lekker zelf :-P) en de motor loopt inmiddels alweer 60.000 Km zonder problemen.

Dat is het probleem als je niet heel veel kennis hebt van de vereschillen in motoren en aansturing.

Veel mensen gaan ervan uit dat iedere inspuitmotor een LMM heeft, maar niets is minder waar, MAP meting word Vaak zat toegepast.

MAP meting: Onderdruk (vacuumdruk) meten in inlaat traject.

Willem

Dat is het probleem als je niet heel veel kennis hebt van de vereschillen in motoren en aansturing.

Veel mensen gaan ervan uit dat iedere inspuitmotor een LMM heeft, maar niets is minder waar, MAP meting word Vaak zat toegepast.

MAP meting: Onderdruk (vacuumdruk) meten in inlaat traject.

Willem

1000 toeren stationair is al Veel te hoog, Deze hoort tussen de 750 en 850toeren te liggen

Inzakken Bij iets gasgeven:

- Vervuilde of defecte EGR

- Vervuilde Gasklep

- Vervuilde of Defecte Stappenmotor

- slecht werkende Gaskleppositie sensor

- Map sensor slechte werking

Willem

1000 toeren stationair is al Veel te hoog, Deze hoort tussen de 750 en 850toeren te liggen

Inzakken Bij iets gasgeven:

- Vervuilde of defecte EGR

- Vervuilde Gasklep

- Vervuilde of Defecte Stappenmotor

- slecht werkende Gaskleppositie sensor

- Map sensor slechte werking

Willem

Nee. Alleen de oude c16xe. Dus daar zit het probleem niet. Hoe is de acceleratie op hogere toeren, snelweg bv? Misschien een verstop benzinefilter/pomp die te weinig geeft?

Nee. Alleen de oude c16xe. Dus daar zit het probleem niet. Hoe is de acceleratie op hogere toeren, snelweg bv? Misschien een verstop benzinefilter/pomp die te weinig geeft?

2ihp8px.png

Daarzo, maar ik kan je natuurlijk niet garanderen dat dat ook echt het probleem is, daarom eerst de computer uit laten lezen.

Terug
Naar boven