• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Raar probleem met motor Corsa B 1.4xe

Zelf echter na gekeken .. Idd heb ik geen LMM,

Recentelijk is het gasklephuis door een garage nagekeken en schoongemaakt.

Acceleratie is goed, op snel weg etc.. kan die makkelijk zonder probleem optrekken.

@wim-v6, zelf vermoed ik ook dat het probleem bij de EGR klep ligt.

Zelf echter na gekeken .. Idd heb ik geen LMM,

Recentelijk is het gasklephuis door een garage nagekeken en schoongemaakt.

Acceleratie is goed, op snel weg etc.. kan die makkelijk zonder probleem optrekken.

@wim-v6, zelf vermoed ik ook dat het probleem bij de EGR klep ligt.

Hier is een korte filmpje.

Dit is wat er gebeurd als de auto stationeer draait en de gaspedaal wordt ingetrapt.

[youtube:1tufrfi1]

Hier is een korte filmpje.

Dit is wat er gebeurd als de auto stationeer draait en de gaspedaal wordt ingetrapt.

[youtube:1tufrfi1]

@trashmetal wrote:vuil brandstoffilter zou ook nog kunnen

Dat is zelf inderdaad wel prima te vervangen. Als het niet recentelijk gedaan is kun je dat best 'even' doen. Filter kost je nog geen 10tje. Het vervelende zijn de clips die aan weerskanten moeten worden aangesloten. Kan een hels karwei zijn. Toen mijn auto 'gewoon' op de straat stond ben ik er toch wel 30min mee bezig geweest. Maar voor die paar euro... Wel de moeite :)

@trashmetal wrote:vuil brandstoffilter zou ook nog kunnen

Dat is zelf inderdaad wel prima te vervangen. Als het niet recentelijk gedaan is kun je dat best 'even' doen. Filter kost je nog geen 10tje. Het vervelende zijn de clips die aan weerskanten moeten worden aangesloten. Kan een hels karwei zijn. Toen mijn auto 'gewoon' op de straat stond ben ik er toch wel 30min mee bezig geweest. Maar voor die paar euro... Wel de moeite :)

Het aansluiten was bij mij het probleem niet, meer het loshalen met een kleine schroevendraaier wat resulteerde in 3 keer douchen en alle kleren grondig wassen om de benzine meur eruit te krijgen...

Het aansluiten was bij mij het probleem niet, meer het loshalen met een kleine schroevendraaier wat resulteerde in 3 keer douchen en alle kleren grondig wassen om de benzine meur eruit te krijgen...

@joop1970 wrote:Het aansluiten was bij mij het probleem niet, meer het loshalen met een kleine schroevendraaier wat resulteerde in 3 keer douchen en alle kleren grondig wassen om de benzine meur eruit te krijgen...

Had je vantevoren de brandstofdruk in de leidingen niet afgebouwd? Kan anders behoorlijk spetteren als de boel nog onder druk staat bij het loshalen.

@joop1970 wrote:Het aansluiten was bij mij het probleem niet, meer het loshalen met een kleine schroevendraaier wat resulteerde in 3 keer douchen en alle kleren grondig wassen om de benzine meur eruit te krijgen...

Had je vantevoren de brandstofdruk in de leidingen niet afgebouwd? Kan anders behoorlijk spetteren als de boel nog onder druk staat bij het loshalen.

Ja, dat was voor op straat makkelijker geweest, op een brug doe ik dat eigenlijk nooit moet ik zeggen. Dan moet je accu eraf toch? (staat in haynes in ieder geval). Heb nooit izn om alles weer opnieuw in te stellen :P

Terug
Naar boven