• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Raar probleem met motor Corsa B 1.4xe

@joop1970 wrote: Dan moet je accu eraf toch? (staat in haynes in ieder geval). Heb nooit izn om alles weer opnieuw in te stellen :P

Nee, accu blijft aangesloten. Als ik werkzaamheden uitvoer aan het brandstofsysteem, bouw ik de druk af door zekering 26 (brandstofpomp) eruit te trekken. Vervolgens motor starten totdat ie uitvalt en dan de startmotor 2x ronddraaien. Dan is alle druk van de leidingen af en spuit het er niet uit.

Ja, dat was voor op straat makkelijker geweest, op een brug doe ik dat eigenlijk nooit moet ik zeggen. Dan moet je accu eraf toch? (staat in haynes in ieder geval). Heb nooit izn om alles weer opnieuw in te stellen :P

Accu hoeft zoweizo niet los, even de aanvoer slag los en laten uitdruppen en huppa dag benzine druk..

Willem

@joop1970 wrote: Dan moet je accu eraf toch? (staat in haynes in ieder geval). Heb nooit izn om alles weer opnieuw in te stellen :P

Nee, accu blijft aangesloten. Als ik werkzaamheden uitvoer aan het brandstofsysteem, bouw ik de druk af door zekering 26 (brandstofpomp) eruit te trekken. Vervolgens motor starten totdat ie uitvalt en dan de startmotor 2x ronddraaien. Dan is alle druk van de leidingen af en spuit het er niet uit.

Accu hoeft zoweizo niet los, even de aanvoer slag los en laten uitdruppen en huppa dag benzine druk..

Willem

@Axxess wrote:Zo als gesuggereerd heb ik mijn brandstof filter vanochtend gewisseld.

Deze kostte mijn 15 euro.. was het poging wel waard.

Dat heeft het probleem helaas niet opgelost.

Hier zijn er fotos van te vinden: http://imgur.com/a/CYFZ4#0

Zonder te klagen! :thumbup

Ik vond het maar een rotklusje destijds.

@Hierboven, in de Duitse service manual staat volgensmij dat je de druk moet afbouwen door de stekker van de brandstofpomp? bij de ECU-eruit te trekken en dan even de motor te laten draaien. Echter heb ik gewoon de boel losgetrokken; er lekt inderdaad een schaaltje benzine, maar boeiend (kost toch niks....) :P

Heb je de punten die wim-v6 heeft genoemd al bij langs gelopen? De gasklep kun je al zien door de zwarte paddestoel los te schroeven!

da's jammer, maar die kan er voorlopig iigv weer tegenaan

was volgens mij toch wel tijd

deze word vaak vergeten ;)

@Axxess wrote:Zo als gesuggereerd heb ik mijn brandstof filter vanochtend gewisseld.

Deze kostte mijn 15 euro.. was het poging wel waard.

Dat heeft het probleem helaas niet opgelost.

Hier zijn er fotos van te vinden: http://imgur.com/a/CYFZ4#0

Zonder te klagen! :thumbup

Ik vond het maar een rotklusje destijds.

@Hierboven, in de Duitse service manual staat volgensmij dat je de druk moet afbouwen door de stekker van de brandstofpomp? bij de ECU-eruit te trekken en dan even de motor te laten draaien. Echter heb ik gewoon de boel losgetrokken; er lekt inderdaad een schaaltje benzine, maar boeiend (kost toch niks....) :P

Heb je de punten die wim-v6 heeft genoemd al bij langs gelopen? De gasklep kun je al zien door de zwarte paddestoel los te schroeven!

@jeroenk wrote:in de Duitse service manual staat volgensmij dat je de druk moet afbouwen door de stekker van de brandstofpomp? bij de ECU-eruit te trekken en dan even de motor te laten draaien.

Je kunt inderdaad ook het relais van de brandstofpomp eraf trekken. Of alleen de zekering eruit. Minder werk en het resultaat is hetzelfde.

da's jammer, maar die kan er voorlopig iigv weer tegenaan

was volgens mij toch wel tijd

deze word vaak vergeten ;)

@jeroenk van te voren even de zekering van brandstof pomp er uit trekken en de auto paar keer starten idd. Heeft wel geholpen, dat neem ik aan.

Dit is het eerste keer dat ik zo iets doe, vond het zelf makkelijk verlopen.

@trashmetal Volkomen mee eens !

Gasklep is recentelijk door grage schoongemaakt.

Voor de EGR klep en de Stappenmotor heb ik vrijdag afspraak staan met garage.

@jeroenk wrote:in de Duitse service manual staat volgensmij dat je de druk moet afbouwen door de stekker van de brandstofpomp? bij de ECU-eruit te trekken en dan even de motor te laten draaien.

Je kunt inderdaad ook het relais van de brandstofpomp eraf trekken. Of alleen de zekering eruit. Minder werk en het resultaat is hetzelfde.

@jeroenk van te voren even de zekering van brandstof pomp er uit trekken en de auto paar keer starten idd. Heeft wel geholpen, dat neem ik aan.

Dit is het eerste keer dat ik zo iets doe, vond het zelf makkelijk verlopen.

@trashmetal Volkomen mee eens !

Gasklep is recentelijk door grage schoongemaakt.

Voor de EGR klep en de Stappenmotor heb ik vrijdag afspraak staan met garage.

@joop1970 wrote:@ jeroen, die gasklep zie je niet zomaar, is een x14xe ;).

Alu kleurige inlaat moet eraf dan.

Oh kak ja, sorry. Die heeft helemaal geen paddestoel -.-

@joop1970 wrote:@ jeroen, die gasklep zie je niet zomaar, is een x14xe ;).

Alu kleurige inlaat moet eraf dan.

Oh kak ja, sorry. Die heeft helemaal geen paddestoel -.-

Terug
Naar boven