• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Raar probleem z16xe

Ik heb een vectra met een z16xe motor, afgelopen jaar groot onderhoud gehad, maar heb nu een raar probleem waar ik niet uit kom.

De motor start koud heel goed, loopt ook netjes stationair, maar zodra ie wat warmer is begint de ellende, als je terug schakelt valt ie stil, loopt ook wat onrustig stationair.

Als je een stuk heb gereden en je zet hem uit en vervolgens weer wilt starten, slaat ie meestal wel aan maar dan loopt ie op naar 3000 toeren en zakt dan langzaam terug en valt dan meestal net niet uit.

Ik heb het gasklephuis al goed gereiningd, was ook niet extreem vies.

Nieuwe EGR klep met blinde pakking.

Carterventilatie is schoon en uitgeboord.

Alle slangen nagekeken, zien er prima uit.

Geen storingslampjes.

Weet ff niet meer waar ik het zoeken moet, heb al wel een andere bobine bestelt, kijken wat ie dan doet.

Iemand nog een idee wat het misschien kan zijn??

Terug
Naar boven