• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

raar probleem

eddepet007

Woont hier bijna
reed laatst in een manta met volgende probleem

is net of soms zo ineens de achter as blokkeerd even achter uit en voorruit en deed weer tydje goed

nu deed hij het laats gewoon onder het rijden

iemand dit soort gelijke probleem ook wel eens gehad

heb ook vermoeden dat het uit de wisselbak komt

komt iemand dit bekend voor

Als je remtrommels hebt achter, moet je hier eens naar kijken, wellicht een terugtrekveertje van je remschoenen, heb ik ooit eens met mn brommert gehad...

Ik heb wel eens dat de bak geblokkeerd is.

Ik heb een Getrag 5bak zoals in Manta-B GSI.

In alle versnellingen is hij dan geblokkeerd, als ik hem in de neutraalstand set gaat hij achteruit.

Waarschijnlijk staat hij tegelijk in de vooruit en achteruit.

Komt alleen voor als hij stil staat.

Probleem is opgelost als ik hem in de 5 zet en dan weer terug naar de 1.

[rquote=1897466&tid=145023&author=henk 400rr]Dat kan zelfs aan je achtteruitschakelaar liggen (@Duurt) 265 of 240?[/rquote]

Schakelaar?

Het is een 240 met ingekort schakelmechanisme.

heb ik ook gehad nadat er 1 tegen me achterwiel was gereden (laatste schade) bleek dat de voeringen van de schoenen waren geklapt en deze sloegen dus vast, gebeurde bij mij met 70 km/u toen ik remde gelukkig was ik voorbereid omdat ie t net vantevoren ook al een beetje deed...

voeringen zaten wel vast maar wel lekke cilinder en als ik wiel achter uitdraaide sloeg hij vast

dus effe nieuw spul besteld morgen maar eens kijken

Terug
Naar boven