• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Raar ratelend geluid bij dashboard kast

Ik heb vorige week mijn auto laten maken omdat mijn klep die regelt dat ik hem op binnen en buiten circuleren kan zetten was afgebroken.. Dit is herstelt maar nu hoor ik steeds een ratelend geluid uit me dashboard kast komen net of er wat blijft draaien of stellen wat kan dit zijn het is namelijk erg irritant het geluid

Verzonden vanaf mij GT-I9300 met behulp van Tapatalk 4

Haasje17 ik denk niet dat een herkend garage bedrijf prutswerk gaat leveren en het niet goed repareert....

AstraF23 geen idee lijkt inderdaad op en motortje die draaien blijft ofzo het is echt gek

Dolgedraaid motortje van je recirculatie klep.

Haal je dashboard kastje eruit en schakel de recirculatie mogelijkheid in.

Bij een werkende recirculatie klep zul je de klep zien bewegen.

Bij een defecte recirculatie klep zul je het motortje blijven horen (deze draait dan dol).

Succes ermee.

Ik had ook een raar geluid, als hij stationair draaide en als ik wou wegrijden.

Bleken 2 verwarmingsslangetjes te zijn die van het blok naar binnen liepen

voor de verwarming. Daar heb ik een tie wrap omheen gedaan.

Probleem was toen opgelost.

Hoop dat het helpt..

Hoort dat motortje niet te blijven draaien, heb al is geprobeerd om het asje tegen te houden.

Maar dat red je niet blijft doordraaien, en met de klep open of dicht dat die dan in een slip koppeling valt en zo door blijft draaien.

Want die van mij hoor ik ook draaien ongeacht klep open of dicht met de recirculatieknop, en de klep werkt verder prima.

@AstraLimburgDriver wrote:Haasje17 ik denk niet dat een herkend garage bedrijf prutswerk gaat leveren en het niet goed repareert....

AstraF23 geen idee lijkt inderdaad op en motortje die draaien blijft ofzo het is echt gek

Iedereen kan fouten maken he!

Terug
Naar boven