• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

raar spul op olie dop astra g

robert_corsa

Post veel
Ik had 2 keer een melding gehad in mijn boardcomputer voor oliepijl controlle.

dus had je pijlstok eruit getrokken. en ja, er kon wel een half litertje a 1 liter bij.

hij verbruikt een beetje olie, groffe schatting van 1 liter op 6000 km. komt denk ik ook nu door het warm laten lopen vanwege het krabben, en het rijden van korte stukjes met lage snelheid.

nu is dat geen probleem, maar toen ik de olie dop eraf trok, schrok ik een beetje.

ik zag dit:

Afb0340.jpg

Afb0341.jpg

op de pijlstok zat dit niet.

auto heb de gehele avond/nacht/ochtend/en bijna hele middag stil gestaan.

hij is 3 maanden terug geweest voor apk en onderhoudsbeurt. ook is hij voor de wintercheck geweest.

het is een astra g 1.6 8v z1.6se uit 2002 met 128000 op de klok.

moter loopt overigens volgens mij wel goed, geen witte damp uit de knalpotten, ook geen blauwe rook te zien.

ook heb ik nog niet kunnen zien aan de onderkant van het blok.

geen lekke koppaking toch??

Witte sludge....

wees niet bang, komt vaak voor.

Kom het zelf vaak tegen bij auto's waarmee vaak korte stukjes wordt gereden. Heeft te maken met vocht in de olie.

Goed schoonmaken en lekker warm rijden op de snelweg. Dan is het meeste wel weg. En anders een keer olie verversen, dat kan nooit kwaad.

Witte sludge....

wees niet bang, komt vaak voor.

Kom het zelf vaak tegen bij auto's waarmee vaak korte stukjes wordt gereden. Heeft te maken met vocht in de olie.

Goed schoonmaken en lekker warm rijden op de snelweg. Dan is het meeste wel weg. En anders een keer olie verversen, dat kan nooit kwaad.

Als je koelvloeistofpeil goed is en niet zakt dan is je koppakking niet lek.

Bovenstaand verhaal kende ik niet, maar wel weer wat geleerd :P

Als je koelvloeistofpeil goed is en niet zakt dan is je koppakking niet lek.

Bovenstaand verhaal kende ik niet, maar wel weer wat geleerd :P

Wel goed je carterontluchting eens bekijken.De sludge kan door het vochtgehalte ook bevriezen,en dus druk opbouwen in je ontluchting.

Wel goed je carterontluchting eens bekijken.De sludge kan door het vochtgehalte ook bevriezen,en dus druk opbouwen in je ontluchting.

oke, ik maak de boel goed schoon, en even flink stukje rijden naar lunteren zondag:)

olie is pas geleden ververst trouwens door 5w 30 vol synteet

zal ook maar eens de koelvloeistof bekijken. heb dit nog maar sinds de winterse omstandig heden.

aangezien ik de auto kocht in september vorig jaar met 98000 km. en er staat nu 1 jaar en 3 maanden verder 128000 op, kan ik zeggen dat ik mn kmters wel maak:hmmz

ik een lekke koppaking te zien ergens aan et blok? van het interieur en audio weet ik wel wat af, maar over de moter weet ik echt vrij weinig:angel ik kan een brug gebruiken van een maat namelijk.

oke, ik maak de boel goed schoon, en even flink stukje rijden naar lunteren zondag:)

olie is pas geleden ververst trouwens door 5w 30 vol synteet

zal ook maar eens de koelvloeistof bekijken. heb dit nog maar sinds de winterse omstandig heden.

aangezien ik de auto kocht in september vorig jaar met 98000 km. en er staat nu 1 jaar en 3 maanden verder 128000 op, kan ik zeggen dat ik mn kmters wel maak:hmmz

ik een lekke koppaking te zien ergens aan et blok? van het interieur en audio weet ik wel wat af, maar over de moter weet ik echt vrij weinig:angel ik kan een brug gebruiken van een maat namelijk.

lekke koppakking merk je echt wel

(vaak telaat dat wel)

auto gaat beroerder lopen

slechter rijden

power is weg (geen compressie)

en witte damp uit uitlaat

groet michel

dit is denk ik condens in blok vooral door korte ritten waardoor auto niet op tempratuur komt

lekke koppakking merk je echt wel

(vaak telaat dat wel)

auto gaat beroerder lopen

slechter rijden

power is weg (geen compressie)

en witte damp uit uitlaat

groet michel

dit is denk ik condens in blok vooral door korte ritten waardoor auto niet op tempratuur komt

koppakking kun je altijd laten testen in de garage.

van buitenaf kun je daar niks aan zien, of hij moet al naar buiten toe lekken, wat eigenlijk zelden voor komt.

Zoals Fearless al zei komt het vaker voor bij deze motoren.

Carteronluchtingsslangen goed schoonmaken.

Het beste is om de helemaal eraf te halen en door te blazen met perslucht.

als je dan toch bezig bent, meteen even de gasklep reinigen. Loopt hij ook weer wat mooier.

koppakking kun je altijd laten testen in de garage.

van buitenaf kun je daar niks aan zien, of hij moet al naar buiten toe lekken, wat eigenlijk zelden voor komt.

Zoals Fearless al zei komt het vaker voor bij deze motoren.

Carteronluchtingsslangen goed schoonmaken.

Het beste is om de helemaal eraf te halen en door te blazen met perslucht.

als je dan toch bezig bent, meteen even de gasklep reinigen. Loopt hij ook weer wat mooier.

how how, niet te gek worden jongens, zo handig ben ik nou ook weer niet.

heb altijd gezegt dat ik niets doe aan de moter. maar toch wil ik het wel ergens proberen.

hoe pak ik dit alles aan? zoals gsi racer zegt?

heb wel een pietsie sleutelervaring, enkel heel weing van het motorische gedeelte, benamingen van onderdelen zeggen mij ook niet alles:angel

how how, niet te gek worden jongens, zo handig ben ik nou ook weer niet.

heb altijd gezegt dat ik niets doe aan de moter. maar toch wil ik het wel ergens proberen.

hoe pak ik dit alles aan? zoals gsi racer zegt?

heb wel een pietsie sleutelervaring, enkel heel weing van het motorische gedeelte, benamingen van onderdelen zeggen mij ook niet alles:angel

gewoon goed warm rijden dan olie vernieuwen... en dan wat vaker langere stukke goed warm rijden.

Groeten Twan

gewoon goed warm rijden dan olie vernieuwen... en dan wat vaker langere stukke goed warm rijden.

Groeten Twan

zo, heb zojuist even anderhlf uur in de auto gereden. even de afsluitdijk op en neer.

ook op somigge stukken even flink door gereden.

vanmiddag even kijekn hoe de olie dop eruit ziet. en hoe de koelvloeistof zich heeft gehouden

zo, heb zojuist even anderhlf uur in de auto gereden. even de afsluitdijk op en neer.

ook op somigge stukken even flink door gereden.

vanmiddag even kijekn hoe de olie dop eruit ziet. en hoe de koelvloeistof zich heeft gehouden

als je carterontluchting dicht zit krijg je die troep er niet meer uit met alleen goed warm rijden.

meneer rijd 30.000 per jaar, dus korte stukjes worden er ook niet heel veel gereden lijkt me?

Terug
Naar boven