robert_corsa
Post veel
Ik had 2 keer een melding gehad in mijn boardcomputer voor oliepijl controlle.
dus had je pijlstok eruit getrokken. en ja, er kon wel een half litertje a 1 liter bij.
hij verbruikt een beetje olie, groffe schatting van 1 liter op 6000 km. komt denk ik ook nu door het warm laten lopen vanwege het krabben, en het rijden van korte stukjes met lage snelheid.
nu is dat geen probleem, maar toen ik de olie dop eraf trok, schrok ik een beetje.
ik zag dit:
op de pijlstok zat dit niet.
auto heb de gehele avond/nacht/ochtend/en bijna hele middag stil gestaan.
hij is 3 maanden terug geweest voor apk en onderhoudsbeurt. ook is hij voor de wintercheck geweest.
het is een astra g 1.6 8v z1.6se uit 2002 met 128000 op de klok.
moter loopt overigens volgens mij wel goed, geen witte damp uit de knalpotten, ook geen blauwe rook te zien.
ook heb ik nog niet kunnen zien aan de onderkant van het blok.
geen lekke koppaking toch??
dus had je pijlstok eruit getrokken. en ja, er kon wel een half litertje a 1 liter bij.
hij verbruikt een beetje olie, groffe schatting van 1 liter op 6000 km. komt denk ik ook nu door het warm laten lopen vanwege het krabben, en het rijden van korte stukjes met lage snelheid.
nu is dat geen probleem, maar toen ik de olie dop eraf trok, schrok ik een beetje.
ik zag dit:
op de pijlstok zat dit niet.
auto heb de gehele avond/nacht/ochtend/en bijna hele middag stil gestaan.
hij is 3 maanden terug geweest voor apk en onderhoudsbeurt. ook is hij voor de wintercheck geweest.
het is een astra g 1.6 8v z1.6se uit 2002 met 128000 op de klok.
moter loopt overigens volgens mij wel goed, geen witte damp uit de knalpotten, ook geen blauwe rook te zien.
ook heb ik nog niet kunnen zien aan de onderkant van het blok.
geen lekke koppaking toch??