• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Raar stuurgedrag corsa B gsi

Schroefset links en rechts wel even hoog?

Niet de windingen tellen/meten, maar vanaf de dorpel tot de grond. Links staat bij mij 1,5 winding hoger om het gewicht van de bak en bestuurder op te vangen.

@Looney wrote:Schroefset links en rechts wel even hoog?

Niet de windingen tellen/meten, maar vanaf de dorpel tot de grond. Links staat bij mij 1,5 winding hoger om het gewicht van de bak en bestuurder op te vangen.

Das een goeie :thumb

Vanmiddag zet ik 'm op vlakke ondergrond en ga ik meten, als er idd verschil in zit stel ik hem bij en lijn ik 'm gelijk uit!

Ik zou er eerst voor zorgen dat je je camber kan verstellen. Daarna weer uitlijnen. Als dat verschilt links en rechts is het ook al niet fijn.

Dit kun je doen door je bovenste boutgaten uit te sleuven, of met magic camber bouten (sleufgat maken is goedkoper ;))

Tevens even kritisch naar je banden kijken. (opkrikken en draaien)

Ik heb een tijd op een band gereden die net niet mooi rond was, dit zag je met het blote oog niet, maar met rijden werd ie onrond en kreeg ik een heel vreemd stuur gedrag.

Nu 2 nieuwe banden, en het probleem is weg.

Zijn magic camber bouten duur? Zoja, uitsleuven; met welk gereedschap doe je dat ?

Uiteraard heb ik het liefst camber ook mooi afgesteld :thumbup

Dan ga ik waarschijnlijk voor uitsleuven :jerry

Word dat vaker op die manier gedaan met schroefsets zonder camber sleuf ?

Dat is dan een mooi klusje voor de vrije zaterdag :jerry

Gewoon uitvijlen word het dan..

Fearless, ben jij bekent met het afstellen van potmeters?

Want dat wil ik eerst gaan doen, als hij dan goed stuurt wil ik het camber kunnen afstellen

en daarna verder uitlijnen zodat de auto stuurt en is afgesteld zoals het hoort..

Sorry dat ik zomaar kom binnen vallen, maar als je het uitsleuft wat moet je dan weg slijpen?

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

Terug
Naar boven