• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Raar tikkend geluidje!

Beste heren,

Ik heb een vraagje en dacht, ondanks dat het moeilijk te zeggen is zo van een afstandje, of jullie misschien iets als suggestie kunnen geven waar dit tikkend geluidje vandaan kan komen?

Ik heb er een filmpje van gemaakt, deze kan je hier bekijken; https://vid.me/Kiem

Ik hoorde het tikje voor het eerst een aantal dagen terug. En merk wel dat als de auto echt goed warm is (dus ruim boven de 90 zeker wel) dat het dan bijna niet meer te horen valt.

Hier op het filmpje ligt de temp rond de 88 graden en hoor je het tikje nog best flink hard, en zoals je kan horen, als ik gas geef gaat het aantal tikken gewoon mee alsof het een van de kleppen of iets is? (een ruime gok natuurlijk, zoveel verstand heb ik er niet van, van binnenin)

Ook merk ik dat sinds kort de motor sowieso wat moeilijker terugvalt in het rustig stationair draaien. Normaal als ik de auto een minuutje of 5 aan had vielen de toeren terug en hoorde ik de auto bijna niet meer, dan moest ik soms nog goed luisteren of de auto überhaupt wel aan stond, nu is dat toch wel anders. Nou heb ik wat olie lekkage sinds een weekje of 2 wat vanaf de filter/carter af lijkt te komen maar is de auto ook toe aan een kleine beurt omdat ik ook vermoed dat het oliefiltertje het ondertussen wel begeven heeft door een slechte keuze van olie (van half synt naar vol terwijl de half er nog in zat, tevens ook goedkope zooi)

Dinsdag staat sowieso een klepdekselpakking reparatie op het schema vanwege het aardig wat olie wat rond de bouten verschijnt, maar dit is al sinds dag 1 dat ik de auto heb, alleen begon ik het ruime olieverbruik toch wat vervelend te vinden na al die jaren. Misschien als ik weet wat dit euvel kan zijn dat ik het mee kan laten pakken met de klepdekselpakking reparatie.

Maargoed, terug naar het probleem, heeft het tikken met de oliekeuze te maken? Ik hoor namelijk sinds deze olie erin zit als de auto koud is de kleppen goed ratelen en dat heb ik voorheen nooit echt zo overdreven gehad, vandaar dat ik zsm een oliefilter en oliewissel wil hebben.

Iemand een suggestie?

Terug
Naar boven