• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Race 4x4

rallyastra

Post vaak
Iemand ervaring met sport-race 4x4 verdeelbakken ? of weet er een goed bedrijf die versterkte 4x4 verdeelbakken bouwt ? die 500-750 pk aan kan ?

ik dacht ook dat hurliman ze levert met een vaste 50/50 verhouding. Alleen kunnen ze (van horen zeggen) behoorlijk klantonvriendelijk zijn

dan moet je naar frank van gema (vriendelijk enal

ja hurlymann, het schijnt dat ze dat witte kruis in de vlag gaan veranderen in een ander teken:wors

Hallo niels,

is er al meer bekent hierover ?

ben eigenlijk voor de toekomst ook wel benieuwt wat dit in houdt, welke onderdelen je nodig hebt en wat dit mooie spul moet gaan kosten?

mvg

Turbotjuh

Tjuus dat is geen kattepis :o... toch maar even wachten met mijn Evo310 plannen en eerst het optische gedeelte voor elkaar zien te krijgen.

De mail,

Hallo,

wir bauen so ein Renngetriebe, nur dazu muß das Fahrzeug zu uns!

Es werden nicht nur das VG sondern auch die Elektrik und Hydraulik umgebaut!

Die Fullrace Version kostet 5000 Euro Netto inkl. aller Umbauten.

Gruß

origineel gepost door rallyastra

De mail,

Hallo,

wir bauen so ein Renngetriebe, nur dazu muß das Fahrzeug zu uns!

Es werden nicht nur das VG sondern auch die Elektrik und Hydraulik umgebaut!

Die Fullrace Version kostet 5000 Euro Netto inkl. aller Umbauten.

Gruß

Dat is serieus veel geld :hmmz

mochten er verder nog ontwikkelingen zijn zou ik dit graag van je vernemen.

mvg

Turbotjuh

Weet ni of ik de wisselkoers goed heb maar dat is precies wel een pak goedkoper daar in zweden. :o

Is nog geen 900€ voor een racebak daar.

Ja ok, maar worden er dan dezelfde werkzaamheden uitgevoerd als bij Gema en zo ja hoe is het gesteld met de kwaliteit ervan (ik heb persoonlijk nog niet veel gehoord en gelezen over beiden dus alle info is welkom)? Is dat niet geheel toevallig dezelfde firma die gewerkt heeft aan die blauwe cali turbo met amper 600pk?

Als het een betrouwbare firma is die fatsoenlijk werk levert dan zie ik mezelf in de toekomst wel de boot naar Zweden nemen :)

dat is inderdaad dezelfde firma met de calibra van 600pk die tevens van het bedrijf zelf is.

Even deze link aanklikken, onderaan kun je kiezen tussen Engels of Zweeds:

Hier de pagina van het beestje zelf :wub

Shit hee, 8400 Zweedse kronen komt daadwerkelijk neer op €749,19 als ik wisselkoersen.nl mag geloven :o En de duurste van 9800 kronen vertaalt zich naar €874,05 :o

Weet maar van mij mee dat ik een keer een vakantie daar naartoe plan als er genoeg geld is voor de VMAX goodies :wors

Als er iemand met deze fijne mannen in zee is gegaan hoor ik graag hoe dit gegaan is, want wat ik lees en zie is heel interresant :vertag

hier een filmpje van de auto in 2006 met 1 turbo en aangepast 4x4 :wors

er zitten nu 2 turbo's op deze calibra:hmmz

mvg

Turbotjuh

Die bak uit zweden is dus alleen voor drag racen, recht uit dus... Volgens hennie maken hun die bakken zo dat je zoveel ssndrijving naar achter hebt dat enig rol verschil tussen voor en achter niet echt meer mogelijk is. Naar Gema dus, die passen je bak verder ook helemaal aan incl hydrauliek. Gema is een goed bedrijf, haal ik regelmatig onderdelen.

Ai dat is sneaky, op de Youtube filmpjes viel mij geen rolverschil op waardoor ik dacht dat ze de verdeelbak op permanente 4x4 omgebouwd hadden. Met meer aandrijving naar achteren toe kom je dan op een punt dat je net zo goed de voorste aandrijfassen er onder weg kunt halen en de bak daarop om moet bouwen :hmmz

Dat wordt voor mij dus uiteindelijk Gema ipv Zweden als dat werkelijk zo is, dragracen vind ik ook wel leuk maar is wat mij persoonlijk betreft niet het enigste wat er te beleven valt...

waarom zou dat niet kunnen?:wtf als je maar de pk's hebt gaat dat wel hoor...:)

Bouw toch gewoon om naar achterwielaandrijving ( met de motor in de lengte). veel leuker.:jerry

Om hier op terug te komen, ik zie van de Opel 4x4 bak af. Ik bouw de motor in lengte er in en er komt een Cosworth 4x4 bak aan!

Terug
Naar boven