• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Radiateur of cilinderkop eraf halen?

Hallo,

Ik wil mijn spruitstuk vervangen omdat deze een scheurtje vertoond. Nu kwam ik erachter dat er twee bouten zijn afgebroken. Die moet ik dus gaan uitboren, maar om daar bij te komen met de boor moet ik de radiateur gaan uitbouwen of de cilinderkop eraf halen. Nu lijkt mij het makkelijkst om de radiateur uit te bouwen. Heeft iemand hier ervaring mee en misschien een stappenplan?

Alvast bedankt

tja wat zal ik doen ehhhh

cilinderkop eraf halen?

of radiateur?

ik denk dat de meeste die dit lezen voor de raditeur gaan :kewlpics

en als je echt meer ruimte wil hebben ook de voorbumper eraf halen!

en denk er om dat de bout kwa hardheid harder/sterker is dan de cylinderkop, dus wel recht erin boren. anders heb je een groter probleem!

tja wat zal ik doen ehhhh

cilinderkop eraf halen?

of radiateur?

ik denk dat de meeste die dit lezen voor de raditeur gaan :kewlpics

en als je echt meer ruimte wil hebben ook de voorbumper eraf halen!

en denk er om dat de bout kwa hardheid harder/sterker is dan de cylinderkop, dus wel recht erin boren. anders heb je een groter probleem!

Ik zou de cilinderkop er vanaf halen , en die weg brengen om die bouten er uit te laten boren.

Waarom hun zijn er in gespecialeerd en als je zelf iets verkeerd doet ben je verder van huis.

Ik zou de cilinderkop er vanaf halen , en die weg brengen om die bouten er uit te laten boren.

Waarom hun zijn er in gespecialeerd en als je zelf iets verkeerd doet ben je verder van huis.

Tsja, misschien is de kop eraf halen wel het beste, want dan kun je idd de bouten er beter uithalen.

Heeft iemand ervaring met een kop eraf halen van de Astra? Ik heb meer ervaring met diesels...

Ik zal een nieuwe koppakking moeten steken. Zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden?

Tsja, misschien is de kop eraf halen wel het beste, want dan kun je idd de bouten er beter uithalen.

Heeft iemand ervaring met een kop eraf halen van de Astra? Ik heb meer ervaring met diesels...

Ik zal een nieuwe koppakking moeten steken. Zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden?

cilinderkop zou ik echt wel laten zitten hoor.

desnoods moet het hele voorfront eraf;)

uitboren is best wel te doen!

wel zorgen dat je recht boord.

e.v.t door iemand anders laten doen als je denk dat het niet lukt.

dan ff nieuwe schroefdraad tappen, nieuw tapeind erin (met locite voor meer stevigheid)

en het zaakje vooral niet te hard aandraaien!!

moeren van het spruitstuk hoeven maar iets van 25Nm.

dat is dus gewoon handvast ;)

suc6!

cilinderkop zou ik echt wel laten zitten hoor.

desnoods moet het hele voorfront eraf;)

uitboren is best wel te doen!

wel zorgen dat je recht boord.

e.v.t door iemand anders laten doen als je denk dat het niet lukt.

dan ff nieuwe schroefdraad tappen, nieuw tapeind erin (met locite voor meer stevigheid)

en het zaakje vooral niet te hard aandraaien!!

moeren van het spruitstuk hoeven maar iets van 25Nm.

dat is dus gewoon handvast ;)

suc6!

kun je hem er ook niet af halen met een linkse tap??

meen dat ik vroeger ooit is een keer bij de brommer het gehad heb.

fietsemaker boorde toen een klein gat en daar een soort tap in en daarmee draaide die het stukje er uit.

ow en het blok had die iets verwarmt zodat die zou uitzetten en het stukje bout niet.

kun je hem er ook niet af halen met een linkse tap??

meen dat ik vroeger ooit is een keer bij de brommer het gehad heb.

fietsemaker boorde toen een klein gat en daar een soort tap in en daarmee draaide die het stukje er uit.

ow en het blok had die iets verwarmt zodat die zou uitzetten en het stukje bout niet.

hoe zijn ze afgebroken steekt er nog een stukje uit ? als er een stukkie uitsteek zou je nog kunnen proberen om een moer er op te lassen

hoe zijn ze afgebroken steekt er nog een stukje uit ? als er een stukkie uitsteek zou je nog kunnen proberen om een moer er op te lassen

origineel gepost door TheGeneral

Daar dacht ik dus ook aan, als er nog een stukje uitsteekt, kun je altijd nog met een opgelast moertje of een griptang/schoonmoeder proberen m los te draaien.

origineel gepost door TheGeneral

Daar dacht ik dus ook aan, als er nog een stukje uitsteekt, kun je altijd nog met een opgelast moertje of een griptang/schoonmoeder proberen m los te draaien.

origineel gepost door *Jurgen*

[quoteDaar dacht ik dus ook aan, als er nog een stukje uitsteekt, kun je altijd nog met een opgelast moertje of een griptang/schoonmoeder proberen m los te draaien.

Die van die schoonmoeder kon ik nog niet:P

Terug
Naar boven