• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

radiateur verbogen?

OPelc

Post weinig
onlangs had ik een keer de bumper van mijn astra h hatchback (1,9 diesel) gehaald en toe veel me op dat de voorste radiateur gebogen was. Hoort dit eigenlijk, of heeft de auto ooit een ongelukt gehad? Dit is wel precies de plek waar ook de ventilator zit.

En wat is eigenlijk de volgorde want er zitten daar 3 radiateurs achter elkaar, condensor, radiateur en interkoeler maar wat is de volgorde kijken vanaf de voorkant van de auto.

Bij mijn Vectra-B is de Airco condensor ook gebogen van zichzelf, kans dat het hoort.

Volgorde vanaf de gril:

1: Airco condensor

2: Intercooler

3: Radiateur motorkoeling.

Willem

Bij mijn Vectra-B is de Airco condensor ook gebogen van zichzelf, kans dat het hoort.

Volgorde vanaf de gril:

Willem

Ik heb hetzelfde bij mijn astra van 97, ook radiateur gebogen maar is niet lek en koelt verder goed dus maak je niet al te druk.

Ik heb hetzelfde bij mijn astra van 97, ook radiateur gebogen maar is niet lek en koelt verder goed dus maak je niet al te druk.

alles werkt ook gewoon perfect, geen lekkages of wat dan ook, maar ik ben benieuwd of het zo hoort of dat het door het een schade kwam. Ik vermoed eigenlijk dat het komt vanwege plaatsgebrek door de ventialtor die ook nog tussen de bumperbalk en condensor moet. Het is lekker krap in de motorruimte van die auto. Maar schijnbaar hoort het dus zo :)

alles werkt ook gewoon perfect, geen lekkages of wat dan ook, maar ik ben benieuwd of het zo hoort of dat het door het een schade kwam. Ik vermoed eigenlijk dat het komt vanwege plaatsgebrek door de ventialtor die ook nog tussen de bumperbalk en condensor moet. Het is lekker krap in de motorruimte van die auto. Maar schijnbaar hoort het dus zo :)

[rquote=1855067&tid=141584&author=wim-v6]Bij mijn Vectra-B is de Airco condensor ook gebogen van zichzelf, kans dat het hoort.

Volgorde vanaf de gril:

Willem [/rquote]

Zit de intercooler niet voor de condensor, het lijkt me niet handig dat hij de warme lucht van de condensor opvangt. Of zit dat bij sommige types anders?

[rquote=1855067&tid=141584&author=wim-v6]Bij mijn Vectra-B is de Airco condensor ook gebogen van zichzelf, kans dat het hoort.

Volgorde vanaf de gril:

Willem [/rquote]

Zit de intercooler niet voor de condensor, het lijkt me niet handig dat hij de warme lucht van de condensor opvangt. Of zit dat bij sommige types anders?

Bij de truck had ik eerst airco condensor (maar 1/3e van oppervlakte van de Intercooler), daarna de intercooler (deze was iets groter als de radiateur voor de motorkoeling), en de radiateur motorkoeling die erna kwam.

Willem

Bij de truck had ik eerst airco condensor (maar 1/3e van oppervlakte van de Intercooler), daarna de intercooler (deze was iets groter als de radiateur voor de motorkoeling), en de radiateur motorkoeling die erna kwam.

Willem

[rquote=1855142&tid=141584&author=wim-v6]Bij de truck had ik eerst airco condensor (maar 1/3e van oppervlakte van de Intercooler), daarna de intercooler (deze was iets groter als de radiateur voor de motorkoeling), en de radiateur motorkoeling die erna kwam.

Willem[/rquote]

Klopt en bij een hoop luxe auto's heb je dezelfde opstelling

[rquote=1855142&tid=141584&author=wim-v6]Bij de truck had ik eerst airco condensor (maar 1/3e van oppervlakte van de Intercooler), daarna de intercooler (deze was iets groter als de radiateur voor de motorkoeling), en de radiateur motorkoeling die erna kwam.

Willem[/rquote]

Klopt en bij een hoop luxe auto's heb je dezelfde opstelling

Terug
Naar boven