Hallo,
Ik kom het volgende probleem tegen.
De ventilator van de radiator motorkoeling start niet meer, maar werkt wel.
Ik heb een Opel Zafira A(F75) TDI, 2 ltr 101pk van 2002.
Eerst had ik een lekkende radiator en deze is gerepareerd en ook een nieuwe temperatuursensor geplaatst.
Ik hoopte dat daarmee dit probleem opgelost was. Echter dat is niet zo.
Het gele lapje met de steeksleutel met auto blijft branden. maar niet altijd.
Indien deze brand ben ik ook mijn vermogen kwijt en kom niet boven de 3000 toeren.
Soms gaat het lapje uit en rijd de auto als een trein.
Indien ik de stekker loshaal van de nieuwe temperatuursensor gaat de ventilator even later aan.
Steek ik het weer terug, dan gaat de ven weer uit. En vaak ook dat gele lampje met die steeksleutel.
Ik woon in de hoofdstad van Madagaskar op 1250 mtr hoogte in een druk bevolkte gebied, waar de boordcomputer een gemiddelde snelheid aangeeft van 15a17 km/uur tussen twee tankbeurten. Soms wordt de motor zo heet dat de afsluitdop op het reservoir eraf springt.
Temperatuurmeter op het dashboard komt niet boven de 90 graden.
Wat kan er fout zijn?
Hopelijk weet iemand raad.
Ik kom het volgende probleem tegen.
De ventilator van de radiator motorkoeling start niet meer, maar werkt wel.
Ik heb een Opel Zafira A(F75) TDI, 2 ltr 101pk van 2002.
Eerst had ik een lekkende radiator en deze is gerepareerd en ook een nieuwe temperatuursensor geplaatst.
Ik hoopte dat daarmee dit probleem opgelost was. Echter dat is niet zo.
Het gele lapje met de steeksleutel met auto blijft branden. maar niet altijd.
Indien deze brand ben ik ook mijn vermogen kwijt en kom niet boven de 3000 toeren.
Soms gaat het lapje uit en rijd de auto als een trein.
Indien ik de stekker loshaal van de nieuwe temperatuursensor gaat de ventilator even later aan.
Steek ik het weer terug, dan gaat de ven weer uit. En vaak ook dat gele lampje met die steeksleutel.
Ik woon in de hoofdstad van Madagaskar op 1250 mtr hoogte in een druk bevolkte gebied, waar de boordcomputer een gemiddelde snelheid aangeeft van 15a17 km/uur tussen twee tankbeurten. Soms wordt de motor zo heet dat de afsluitdop op het reservoir eraf springt.
Temperatuurmeter op het dashboard komt niet boven de 90 graden.
Wat kan er fout zijn?
Hopelijk weet iemand raad.