• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Radio (CDR2005) stopt er mee - UPDATE 30-06-2011

Je moet eigenlijk grip zien te krijgen op het frontje van de radio. Ik heb dat gedaan door mn vingers achter de linker en rechterzijkant te zetten, met de pinnen er in. De pinnen/spijkers of wat je ook maar gebruik zijn alleen maar om de radio los te klikken van de vergrendeling in het frame.

Het is echt even een beetje gepruts, maar het is te doen.

1-DIN is helemaal niet zo'n probleem, zijn frames voor verkrijgbaar, zoals deze:

[rquote=1913163&tid=145426&author=lepo3000]

De inbus boutjes is me gelukt maar met de spijkers gaat het niet goed, ik kijg ze er wel in maar trek ze er zo weer uit, ik merk niet dat ze blijven steken om zo de radio eruit te trekken.

Heb ook al de knoppen en de ventilatie roosters (boven de radio) verwijderd maar er lijkt wel een extra frame omheen te zitten (ook te zien op de foto's hierboven) en krijg daardoor geen goede grip op de radio.

Ik ga toch maar weer eens een poging wagen en maar hopen dat ik niets beschadig

Het is wel een goede om te weten dat de aansluiting achterop blijft zitten, dit word het volgende probleem om er een enkel din frame in te zetten en een enkel din radio aan te sluiten maar dat zie ik dan wel weer.

Bedankt voor de reactie [/rquote]

Hoor je wel de klik als je de spijker er in zet? Dan idd een beetje tobben met trekken en grip:P Een enkel din is idd zo gepiept. Ik heb nog een hele set liggen....

Zo zag het er bij mij uit voordat ik terug ging naar een origineel af fabriek set

P4120036.jpg

Safe driving Jurgen.

Nee ik hoor geen klik, maar ik ga het volgende week maar eens weer proberen.

Ik heb zelf nog een prima radio liggen die ik er graag in wil bouwen.

En dat frame van ebay zag er goed uit.

Bedankt voor de reactie

Goed, zojuist met de post een CDR2005 uit Engeland ontvangen (code was verwijderd, gaat meteen aan als je hem aansluit...) maar ook die doet het niet.... :fy1:argue:argue:argue

Het is dus blijkbaar iets in de bekabeling. Ik heb mijn eigen radio er nog eens aan gehangen, vaak deed hij het dan wel weer even voor een half uurtje, maar ook dat doet hij nu niet meer...

Dit is zo vreemd... Het is allemaal begonnen nadat ik mijn achterspeakers vervangen heb door Pioneers. Nu is het natuurlijk heel makkelijk om te roepen dat het daar aan ligt, maar dat vraag ik me af en kan ik me moeilijk voorstellen...

De blauwe aansluitstekker lijkt nog goed... De kabeltjes lijken nog goed (hem alleen de beschermende hoes/zak om de kabeltjes opengesneden, maar geen kabeltjes geraakt)... Ik begrijp er niets meer van...

Als ik hier mee naar de VOD moet zal het wel een duur geintje worden.... :hmmz Iemand in de buurt die eens wil kijken??

Misschien de polen van die achterspeakers eens omdraaien???

Ik roep ook nog maar eens wat. Anders lijkt het idd ergens op een kabelbreuk:mad:

Azelo, ga de 27ste dat knooppunt over. woensdag einde van de dag. Niet dat ik er iets van begrijp:P

Safe driving Jurgen

Bedankt voor het meedenken Jurgen :)

Ik denk alleen dat dit het niet kan zijn, alleen al vanwege het feit dat dit niet kan. De stekkertjes zijn namelijk een grote en een kleinere, die kan ik dus simpelweg niet omdraaien volgens mij. Bovendien zouden de speakers het dan ook helemaal niet moeten hebben gedaan toch? Nu is er wel geluid uit gekomen...

Zojuist heb ik de achterspeaker maar weer verwijder, om de auto in de staat te brengen als voor de problemen. En mn radio doet het weer.... Heb alleen nog niet kunnen testen of hij het nu blijft doen. Eerder deed hij het bijvoorbeeld een half uur of drie kwartier, maar de laatste keer deed hij helemaal niets meer, ook niet de via eBay gekochte radio.

Zou het dan dus toch aan de speakers liggen? Dat de radio eerst het eea doormeet ofzo? Het viel mij wel op dat van de aansluitingen van de linker speaker 1 rubbertje miste, maar zou dat uitmaken?

Nee dat maakt niks uit.

Heb je de auto al uit laten lezen dan daar bedoel ik de radio zelf mee uiteraard.

Tevens kun je dan ook de speakers testen met uitlezen.

Nee heb ik niet gedaan, is me een beetje te duur om dat bij de VOD te doen...

Denk dat ik maar gewoon even kijk of ze het zo doen en dan stuk voor stuk de speakers aansluit en test...

Toch vreemd dat ze het hiervoor wel altijd hebben gedaan, met de originele speakers er in.

je zou haast gaan denken, dat je iets verkeerd aangesloten hebt.

hoe zit het verder met de bedrading?

geen kabelbreuken in de doorvoerrubbers in de deuren of zo?

je komt er alleen maar achter door te testen denk ik.

als je er een ritje naar Enschede voor over hebt, kan ik hem

eventueel ook voor je uitlezen.

[rquote=1917684&tid=145426&author=VectraDennis]je zou haast gaan denken, dat je iets verkeerd aangesloten hebt.

hoe zit het verder met de bedrading?

geen kabelbreuken in de doorvoerrubbers in de deuren of zo?

je komt er alleen maar achter door te testen denk ik.

als je er een ritje naar Enschede voor over hebt, kan ik hem

eventueel ook voor je uitlezen.[/rquote]

Dat zou super zijn! Stuur me ff een U2U voor je gegevens en tijd!

Thnx! king:

Nogmaals bedankt Dennis! :thumbup

Inmiddels heb ik de speakers weer opnieuw aangesloten en dit ging wonderbaarlijk goed... Vandaag de deurpanelen er weer ingezet... Op hoop van zegen!

Nou, het is een hele tijd goed gegaan... totdat hij er nu weer mee kapt.

Ik heb het idee dat hij flinke bas niet altijd aan kan. Ik heb de bas regelmatig op +6 staan en dat gaat eigenlijk altijd goed. Laatst kraakte hij twee keer op een bastoon en stopte toen weer met geluid gegeven (radio bleef wel aan en bedienbaar). Doe er een dag niets mee, en hij doet het weer... Totdat je de bas weer wat opdraaid....

Rara, wat zou het kunnen zijn...? :hmmz

Misschien vermogensprobleem door spanningsverlies bij hoog vermogen (veel volume en of veel bass)

Stopt hij met geluid geven bij hoog volume en of hoge bass?

Hoeveel ohm zijn je speakers?

lees de radio eens uit met bv een Opcom setje

volgens mij kunnen die radio's nog weleens thermisch uitvallen en zeker met het warme weer van de laatste tijd zal dat eerder gebeuren.

Terug
Naar boven