• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Radio + dashboard probleem Corsa B 1.7D

Hallo allemaal,

Ik ben michaël (aka micha87) en ben sinds kort de trotse eigenaar van een Opel Corsa B 1.7D en ben hier erg te vreden mee. Ik wilde mijn radio vervangen voor een andere radio, maar sinds dien gaat mijn dashoard (tijd, datum en graden ) alleen aan gaat nadat ik de koplampen aan gezet heb.

Daar komt ook nog eens bij dat steeds reset.:wtf

Ik heb begrepen dat het een draadje kan zijn in de kabel erachter? (Grijs met een rode streep?)

Oplossingen zijn welkom.

Groeten,

Michaël

Je nieuwe radio reset steeds?

Dat is een kwestie van de rode en gele draad achter je radio omwisselen, van wat ik zag hebben de meeste radio's daar zelfs een simpel koppelstukje tussen zitten om dat makkelijk te kunnen doen.

Van je dashboard-informatie, geen idee, dat heb ik ook en't stoort me eerlijk gezegd totaal niet.

Oke sorry verkeerd uitgelegd denk ik.

Als een dual iso connector op de connector van de opel zet en deze op de radio aansluit dan gaat mijn tijd datum en temperatuur resetten. De radio werkt dan niet alleen als ik de auto start.

En als ik mijn koplampen aanzet pas dan gaat die aanduiding aan.

Ik ben er nu achter gekomen wat het probleem heeft veroorzaakt.

De 20 Ampére zekering (voor de radio, binnenverlichting, alarm en claxon) was door gebrand.

Terug
Naar boven