• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Radio en Klok krijgen geen stroom HELP!!

RMA

Lid
Gisteren viel tijden het rijden de radio uit. Deze eruit gehaald en schoon gemaakt. Weer erin gedaan en helemaal niks. Kabels los gehaald en toen viel op dat ook het scherm met de tijd en temp. zwart was.

Heb zekeringen gecontroleerd maar allemaal nog goed.

De rest van de middenconsole doet het wel nog en dat is wat mij juist angstig maakt en waarvan ik denk dat er iets geknapt en/of kapot is!

Heeft iemand enige idee wat en hoe ik dit kan redden want ben bang dat het erg duur kan gaan worden :cry

Weet je 100 % zeker dat de zekeringen goed zijn. en controleer alle bedrading achter je radio

vaak zie ik bedrading met x aantal kroonsteentjes er in wat natuurlijk niet hoort.

Ik ga ze zo nog eens controleren maar, ook met de kabels van de radio los deed het scherm van de klok het niet.

@RMA wrote:Ik ga ze zo nog eens controleren maar, ook met de kabels van de radio los deed het scherm van de klok het niet.

Weet niet hoe het zit met dat schermpje maar volgens mij word die gewoon verlicht door een lampje achter het schermpje, kans dat die kapot is is er ook natuurlijk

heb je nog een originele radio ?

@Vannos wrote:@RMA wrote:Ik ga ze zo nog eens controleren maar, ook met de kabels van de radio los deed het scherm van de klok het niet.

Weet niet hoe het zit met dat schermpje maar volgens mij word die gewoon verlicht door een lampje achter het schermpje, kans dat die kapot is is er ook natuurlijk

heb je nog een originele radio ?

Nee heb een JVC erin gezet ongeveer 5 maanden geleden. En viel de afgelopen tijd af en toe uit en deed het daarna weer maar, nu gewoon niks meer. En zekeringen zijn allemaal in orde behalve eentje, heb die vervangen maar, volgens mij niet die van de radio.

Helemaal opgelost!

Middenconsole eruit gehaald en zag dat een van de draden uit de klok display los was.

Vast gemaakt, klok kwam tot leven en zo ook de radio!

:D

Terug
Naar boven