• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Radio in Manta gebouwd + kofferbakverlichting. (update12-07)

@BlitzKicker wrote:Hey, die dopjes zoek ik ook nog! Mooie radio btw.

Ik hou dit topic even in de gaten voor het evt. adres of uit welke auto ik ze moet rausen :P

Ik ben vanmiddag bij de v.o.d. in Tiel geweest en als het goed is, kan ik van de week

een telefoontje verwachten om de gevinde druknagels (zo heten ze schijnbaar) op te halen

voor 3,60 euro en dan heb ik een zakje van 10 stuks. hopenlijk zijn het de goeie.

Als ik ze heb, zal ik er een foto van maken en het bestelnummer er bij zetten.

Misschien kun je ze dan ook bestellen bij de v.o.d. bij jou in de buurt.

mantaboy1976.

Vandaag met het warme weer toch maar met de Manta bezig geweest.

Afgelopen maandag heb ik mijn gevinde druknagels opgehaald bij de Opel dealer in Tiel

en ja hoor, het zijn de goeie.

Dit zijn ze:

P1030170.jpg

Nu had ik mijn originele zijpanelen terug willen plaatsen, maar ik vond ze zo lelijk,

dat ik zelf maar nieuwe heb gemaakt. (oude natuurlijk wel bewaard)

De oude:

Afdekplaatvoetenruimtemetpijltjes.jpg

En hier de nieuwe:

P1030169.jpg

P1030168.jpg

Toen heb ik het zijpaneel met de luidspreker er uit gehaald en de nieuwe panelen geplaatst met de nieuwe gevinde druknagels.

Oude situatie:

P1030172.jpg

nieuwe situatie:

P1030173.jpg

Nu is het interieur zo goed als klaar en ga ik me straks bezig houden met de kofferbak.

Daar wil ik het ook netjes hebben, ik wil het ongeveer zo hebben.

Foto-Y4MGOWDL.jpg

Hieronder nog een paar totaalplaatjes van mijn nieuwe interieur:

P1030178.jpg

P1030177.jpg

P1030175.jpg

Dat was het zover.

Groetjes Mantaboy1976.

Vandaag met het warme weer toch maar met de Manta bezig geweest.

Afgelopen maandag heb ik mijn gevinde druknagels opgehaald bij de Opel dealer in Tiel

en ja hoor, het zijn de goeie.

Dit zijn ze:

P1030170.jpg

Nu had ik mijn originele zijpanelen terug willen plaatsen, maar ik vond ze zo lelijk,

dat ik zelf maar nieuwe heb gemaakt. (oude natuurlijk wel bewaard)

De oude:

Afdekplaatvoetenruimtemetpijltjes.jpg

En hier de nieuwe:

P1030169.jpg

P1030168.jpg

Toen heb ik het zijpaneel met de luidspreker er uit gehaald en de nieuwe panelen geplaatst met de nieuwe gevinde druknagels.

Oude situatie:

P1030172.jpg

nieuwe situatie:

P1030173.jpg

Nu is het interieur zo goed als klaar en ga ik me straks bezig houden met de kofferbak.

Daar wil ik het ook netjes hebben, ik wil het ongeveer zo hebben.

Foto-Y4MGOWDL.jpg

Hieronder nog een paar totaalplaatjes van mijn nieuwe interieur:

P1030178.jpg

P1030177.jpg

P1030175.jpg

Dat was het zover.

Groetjes Mantaboy1976.

Zeer netjes. Paneeltjes zelfgemaakt? Ik wel, ziet er meteen 10 keer mooier uit.

Mbt tot je achterbak: als ik jou was zou ik proberen om zo'n plaat tegen je tank te scoren, dat is veel mooier en tevens origineel.

Zeer netjes. Paneeltjes zelfgemaakt? Ik wel, ziet er meteen 10 keer mooier uit.

Mbt tot je achterbak: als ik jou was zou ik proberen om zo'n plaat tegen je tank te scoren, dat is veel mooier en tevens origineel.

Die zijpaneeltjes heb ik zelf gemaakt, bekleding gekocht bij een autobekleder

en er tegenaan gelijmt.

Zo'n plaat voor tegen de tank zat er gelukkig al wel in, alleen heeft de vorige eigenaar er

een grote lamp tegenaan geschroefd, als het niet gelijmt is, want dat had hij wel bij de

opbouwluidsprekers op de hoedenplank gedaan. (hoedenplank is inmiddels al weer een paar jaar geleden opnieuw bekleed)

Foto van kofferbak:

manta-34.jpg

Nu wil ik wel weer kofferbakverlichting er terug in hebben maar waar hoort die origineel te zitten?

en de schakelaar waar kan ik die plaatsen?

Heeft er trouwens iemand een trekhaak onder z'n manta met in de kofferbak zo'n mat op de bodem?

ik zou graag foto's willen zien, hoe dat er uit ziet.

Die zijpaneeltjes heb ik zelf gemaakt, bekleding gekocht bij een autobekleder

en er tegenaan gelijmt.

Zo'n plaat voor tegen de tank zat er gelukkig al wel in, alleen heeft de vorige eigenaar er

een grote lamp tegenaan geschroefd, als het niet gelijmt is, want dat had hij wel bij de

opbouwluidsprekers op de hoedenplank gedaan. (hoedenplank is inmiddels al weer een paar jaar geleden opnieuw bekleed)

Foto van kofferbak:

manta-34.jpg

Nu wil ik wel weer kofferbakverlichting er terug in hebben maar waar hoort die origineel te zitten?

en de schakelaar waar kan ik die plaatsen?

Heeft er trouwens iemand een trekhaak onder z'n manta met in de kofferbak zo'n mat op de bodem?

ik zou graag foto's willen zien, hoe dat er uit ziet.

Vandaag weer bezig geweest,

Ik heb ontdekt waar de kofferbakverlichting moet komen, en heb er ook nog één liggen

die er in past. maar ik heb nog geen idee waar en wat voor schakelaar er bij moet komen.

De plaat die tegen de tank zit, heb ik even verwijderd om die lamp weg te halen die er tegenaan zat.

(weg met dat lelijke vierkante ding :puke ) en omdat er een plank achter zat geschroeft, zag je heel

veel schroeven zitten (zie foto in vorige post) deze zijn ook weggehaald en dan hou je een plaat met

veel beschadigingen over.

Vanmiddag maar weer een stukje bekleding gehaald en maar weer aan het bekleden geslagen en dan krijg je dit.

Oud:

P1030181.jpg

Nieuw:

P1030183.jpg

Morgen maar weer eens terug plaatsen en dan ziet het er al weer wat beter uit.

Vandaag weer bezig geweest,

Ik heb ontdekt waar de kofferbakverlichting moet komen, en heb er ook nog één liggen

die er in past. maar ik heb nog geen idee waar en wat voor schakelaar er bij moet komen.

De plaat die tegen de tank zit, heb ik even verwijderd om die lamp weg te halen die er tegenaan zat.

(weg met dat lelijke vierkante ding :puke ) en omdat er een plank achter zat geschroeft, zag je heel

veel schroeven zitten (zie foto in vorige post) deze zijn ook weggehaald en dan hou je een plaat met

veel beschadigingen over.

Vanmiddag maar weer een stukje bekleding gehaald en maar weer aan het bekleden geslagen en dan krijg je dit.

Oud:

P1030181.jpg

Nieuw:

P1030183.jpg

Morgen maar weer eens terug plaatsen en dan ziet het er al weer wat beter uit.

Ik heb vanmiddag een lampje geplaatst op de plek waar de kofferbakverlichting moet zitten

en heb het deels aangesloten maar ik kom er maar niet uit waar die schakelaar moet komen

te zitten die het lampje aan moet laten gaan als de klep open gedaan wordt en weer uit gaat

als de klep dicht zit.

Wie oh wie, kan mij daar mee helpen.

Ik heb vanmiddag een lampje geplaatst op de plek waar de kofferbakverlichting moet zitten

en heb het deels aangesloten maar ik kom er maar niet uit waar die schakelaar moet komen

te zitten die het lampje aan moet laten gaan als de klep open gedaan wordt en weer uit gaat

als de klep dicht zit.

Wie oh wie, kan mij daar mee helpen.

De schakelaar hoort achter het linker scharnier te zitten van de achterklep.

Deze schakelt de massa.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat de schakelaar er niet meer zit.

De schakelaar hoort achter het linker scharnier te zitten van de achterklep.

Deze schakelt de massa.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat de schakelaar er niet meer zit.

Ik heb vanmiddag nog zitten kijken bij de scharnieren en kon niks vinden, zowel links niet, als rechts niet.

Ik had al zo'n vermoeden, dat hij daar zou moeten komen te zitten maar hij zit er echt niet.

De bedrading zit er wel met stekkertjes en al.

Hier een foto van het linker scharnier.

P1030185.jpg

Ik heb vanmiddag nog zitten kijken bij de scharnieren en kon niks vinden, zowel links niet, als rechts niet.

Ik had al zo'n vermoeden, dat hij daar zou moeten komen te zitten maar hij zit er echt niet.

De bedrading zit er wel met stekkertjes en al.

Hier een foto van het linker scharnier.

P1030185.jpg

Die schakelaar heb ik er dus niet zitten.

jij heb er trouwens ook een sleuf zitten waar de schakelaar doorheen gaat, ook dat heb ik niet.

Zoals je op mijn foto ziet, heb ik alleen 2 gaten van ongeveer 5mm doorsnede.

Zijn er dan verschillende schakelaars? zou wel mooi zijn als er een origineel schakelaartje op die

plek komt en dat ik niet zelf iets hoef te maken.

Die schakelaar heb ik er dus niet zitten.

jij heb er trouwens ook een sleuf zitten waar de schakelaar doorheen gaat, ook dat heb ik niet.

Zoals je op mijn foto ziet, heb ik alleen 2 gaten van ongeveer 5mm doorsnede.

Zijn er dan verschillende schakelaars? zou wel mooi zijn als er een origineel schakelaartje op die

plek komt en dat ik niet zelf iets hoef te maken.

interessant topic. ik wil ook wel es licht in de kofferbak. Een plaatsje voor het lampje vond ik al. Ik zag ook dat je die setjes nog ergens volledig kon kopen met schakelaar en lamphouderdje.

btw zie ik dat goed. Die plaat uit metaal? en die heb je nu bekleed? Waaraan was die dan wel vastgeschroefd? lijk zo wel dat die schroeven dwars door je tank moesten :shock:

Terug
Naar boven