• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Radio/infodisplay vraagje

robkuh

Post weinig
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag in mn `97 Corsa B x1.4sz een radio ingebouwd,doormiddel van de originele stekkeraansluiting. (alleen antennekabel is niet aangesloten want deze past niet op de radio,dus daar moet ik nog een verloopstekker voor zien te scoren)

De radio/cd-speler werkt gewoon prima,maar wat ik vreemd vind,is dat ik in het infodisplay wat bovenop het dashboard zit,ineens geen datumweergave meer heb?!

Iemand enig idee of dit normaal is,of hoe dit op te lossen is?

Dit is de bekende.. Zoek ff op het forum!

nu twijfel ik een klein beetje dus check het ff dubbel, maar je moet de RODE met de GELE draad verbinden.

Dit is de bekende.. Zoek ff op het forum!

nu twijfel ik een klein beetje dus check het ff dubbel, maar je moet de RODE met de GELE draad verbinden.

Hmm,ik heb even gezocht op het forum maar daar hebben ze het over draden doorknippen (rood/grijs) of (blauw/wit)... Beetje raar verhaal vind ik.

Hmm,ik heb even gezocht op het forum maar daar hebben ze het over draden doorknippen (rood/grijs) of (blauw/wit)... Beetje raar verhaal vind ik.

Ja,ik ga geen draden doorknippen. Dus morgen geel en rood maar verbinden (want de radio houd nu ook geen geheugen vast heb ik gemerkt)en misschien werkt het dan wel? En anders maar geen datum meer,jammer dan.

Ik heb er trouwens niet op gelet of de datum nog wel in beeld staat als de radio uit staat.

Ja,ik ga geen draden doorknippen. Dus morgen geel en rood maar verbinden (want de radio houd nu ook geen geheugen vast heb ik gemerkt)en misschien werkt het dan wel? En anders maar geen datum meer,jammer dan.

Ik heb er trouwens niet op gelet of de datum nog wel in beeld staat als de radio uit staat.

rood en geel heeft met de constante stroom te maken.. dat hij "geheugen" krijgt.

je kan idd blauw/wit doorknippen, maar je kan ook even naar de dealer rijden die kan hem opnieuw programmeren voor iets van 2 tientjes.

rood en geel heeft met de constante stroom te maken.. dat hij "geheugen" krijgt.

je kan idd blauw/wit doorknippen, maar je kan ook even naar de dealer rijden die kan hem opnieuw programmeren voor iets van 2 tientjes.

Nou,als de radio uitstaat en de datum komt dan wel in beeld,dan vind ik het nog niet zo erg. En dan ga ik er misschien nog wel eens een keer mee naar de dealer.

Ik was al bang dat ik misschien met het inschuiven van de radio ergens een draad losgetrokken had ofzo,maar dat is dus gelukkig niet het geval.

Weet ik voorlopig weer ff genoeg,thanks!:D

Nou,als de radio uitstaat en de datum komt dan wel in beeld,dan vind ik het nog niet zo erg. En dan ga ik er misschien nog wel eens een keer mee naar de dealer.

Ik was al bang dat ik misschien met het inschuiven van de radio ergens een draad losgetrokken had ofzo,maar dat is dus gelukkig niet het geval.

Weet ik voorlopig weer ff genoeg,thanks!:D

Ik heb zo geen ISO schema bij de hand, maar ik gok dat die blauw-wit een signaleringsdraad is die in de meeste stereo's wordt gebruikt om een elektrisch uitschuifbare antenne te regelen.

Blijkbaar misbruikt Opel die voor TID signalering ofzo.

Terug
Naar boven