• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Radio/infodisplay vraagje

Ik heb zo geen ISO schema bij de hand, maar ik gok dat die blauw-wit een signaleringsdraad is die in de meeste stereo's wordt gebruikt om een elektrisch uitschuifbare antenne te regelen.

Blijkbaar misbruikt Opel die voor TID signalering ofzo.

heb mijn pas ook vervangen en ken niets van autos,

heb het opgelost via hier

ik moest al de stekeres verwisselen was ander formaat, heb al de kabels doorgeknipt en gewoon bij de bijgeleverde blokker(+beetje kabel dat er al aan vast zit )

verbonden en met tape beschermd.

toen display licht in auto alles weg,

zekering moete vervangen,

display blijft (is normaal als je je radio vervangt je kan het oplossen maar dat zijn koste voor bij de garage denk ik )

en geheugen had ik ook niet gewoon geel met rood letterlijke verwisseld :D (heb ik dan verwisseld aan dat stukje met die tape)

heb mijn pas ook vervangen en ken niets van autos,

heb het opgelost via hier

ik moest al de stekeres verwisselen was ander formaat, heb al de kabels doorgeknipt en gewoon bij de bijgeleverde blokker(+beetje kabel dat er al aan vast zit )

verbonden en met tape beschermd.

toen display licht in auto alles weg,

zekering moete vervangen,

display blijft (is normaal als je je radio vervangt je kan het oplossen maar dat zijn koste voor bij de garage denk ik )

en geheugen had ik ook niet gewoon geel met rood letterlijke verwisseld :D (heb ik dan verwisseld aan dat stukje met die tape)

Nou, mn radio zit erin,het geheugen werkt,en als de radio uitstaat komt de datum terug in het infodisplay,dus ik vind het wel best zo:D

Nou, mn radio zit erin,het geheugen werkt,en als de radio uitstaat komt de datum terug in het infodisplay,dus ik vind het wel best zo:D

Terug
Naar boven