• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

radio probleem astra f '97

Hallo,

Ik heb de standaard plaupunkt radio vervangen voor een Kenwood KDC-241. Alles werkt prima aan de radio, behalve dat ik elke keer als ik de auto op contact zet alle radiozenders en instellingen weer opnieuws moet instellen. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Bvd,

groet dennis

dan is de radio waarschijnlijk niet direct op de accu aangesloten waardoor hij van de stroom afgaat, en dus word gereset.

welkom op het forum.. de rode en de gele draad met elkaar verwisselen en je probleem zal waarschijnlijk opgelost zijn

zo'n vermoeden had ik ook al, maar ik heb er een omvorm stekker bij gekregen wie ik er tussen heb gezet maar hoe kan ik dan weer de directe aansluiting op de accu krijgen?

nu ben ik wezen kijken naar een rode en een gele draad, maar er zijn meerdere rode draden op de originele radio stekkers + moet ik die van de omvormer stekker worden gewisseld of die van de origenele radio bedrading?

gewoon op je omvormerkabel. dat is het handigste.

zitten misschien al stekkertjes tussen.

ben je lekker snel klaar

Terug
Naar boven