• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Radio-Safe code in display

Heb sinds kort een radio-safe code in het display staan, het gaat om een NCDR1100 in een Vectra B van 2001. Code invoeren is niet mogelijk, men zegt dat dit met een tech 2 kan?

Dat zou je kunnen proberen. Ik had dat probleem met een ccr2006 in een C1. Had de radio langer dan 2 weken er uit gehad voor een ander klusje. Na het terugzetten kreeg ik met geen mogelijkheid de code er weer in. De dealer kreeg het echter ook niet voor elkaar:o Ben toen maar over gestapt op een kenwood single din.

Succes er mee en safe driving

Hoi eknapen,

tijdje afwezig geweest? ;)

om even op jouw probleem terug te komen.

De NCDR werkt als volgt.

Radio, Scherm (kleur of Z/W) en CD wisselaar moeten via TECH2 softwarematig worden gekoppeld aan elkaar.

En voordat de radio er uit gaat moet dit ook via TECH2 los gekoppeld worden. Anders heeft bv de nieuwe gebruiker hier niks aan.

Anders krijg je dus DIE melding ;).

Maar geef eens wat meer info dan.

Wat heb je nog allemaal gedaan in de tussentijd?

Ik heb bij mij er een NCDR1100 in gebouwd. Die kwam volledig met alle componenten uit Engeland en na een adapterkabel te hebben gesoldeerd, werkte alles meteen.

Dus het verhaal van de accu los, gaat hier niet op :)

Terug
Naar boven