• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Radio / speakers ploppen bij aanzetten lampen

Hi allen,

Uiteindelijk ben ik voor een AliExpress Android radio gegaan na aanleiding van mijn aux zoektocht (https://opel-forum.nl/forums/topic/astra-h-aux-mogelijkheid/).

Heb uiteindelijk deze gekocht:

Werkt, past perfect, draait navigatie, spotify etc etc. Bluetooth werkt met extern microfoontje dus bellen in de auto werkt ook. Heeft ook internet; heb mijn telefoon zo ingesteld dat deze een wifi hotspot maakt zodra deze verbind met de bluetooth van de auto. Audio kwaliteit is veel beter dan de CD30 MP3.

Installatie was eenvoudig; unit eruit, nieuwe unit connecten met bijgeleverde kabeltjes en alles werkt.

Er is echter 1 máár; Als ik mijn auto aanzet, én als ik mijn lampen aanzet hoor je een plop over de speakers. Dit was voorheen niet zo. Het is niet dramatisch, maar mijn perfectionisme vind dit irritant. En ik ben een beetje bang dat dit wellicht resulteert in schade aan de systemen op de lange termijn. Is er een manier om dit op te lossen?

Alvast bedankt!

Groeten Ben

Kleine zij note, bijgaand wat foto's voor geinteresseerden.
b0dff8y6ci176cb89fvfd19yn830o6tp.jpg
k13g8epeqwtq106xbp0s7o5ce2gcke0u.jpg
xxv2vkzxsqvotxnt38y60yuexo4clos8.jpg

Ik wil deze in mijn Corsa C hebben, helaas vind ik die knik die er in zit jammer. Ik snap dat je hem bij de Astra H er in wil hebben, maar bij de Corsa C van mij lijkt het dan niet wat denk ik. Ik ben al steeds aan het zoeken naar varianten.

<p style="text-align: left;">Goedenavond Ben/anderen</p>
Ik heb vanavond precies zo'n schermpje ingebouwd in mijn astra H, eerder gebruikt in een corsa C.

Nu heb ik exact zo'n plop bij het inschakelen van contact/lichten. Vraag me ook af of dit schadelijk is (irritant is het wel), in corsa had ik dit probleem niet.

Iemand die de oplossing heeft of weet wat het precies is? Hoor graag

Terug
Naar boven