• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Radio

Danisnel

Post weinig
Beste forumleden,

Ik heb een probleempje met de autoradio van mijn Opel Astra G;

Als ik een zender wil opslaan in de radio dan onthoud die dat niet als ik de auto weer opnieuw start.

Aan de radio ligt het niet want daar zit inmiddels al een nieuwe in.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb dus hetzelfde probleem....

Nu heb ik de radio eruit gehaald, de gele 'borging' uit de stekker gehaald.. maar alle stekkertjes zitten zo vast dat ze er niet uit gaan... En als ik niet uitkijk dan gaan ze kapot en doet ie helemaal niks meer?!

Wat doe ik verkeerd?

Ik heb dus hetzelfde probleem....

Nu heb ik de radio eruit gehaald, de gele 'borging' uit de stekker gehaald.. maar alle stekkertjes zitten zo vast dat ze er niet uit gaan... En als ik niet uitkijk dan gaan ze kapot en doet ie helemaal niks meer?!

Wat doe ik verkeerd?

toch echt rood en geel omwisselen!

bij mijn radio kon ik die stekkers eenvoudig omwisselen omdat dat al voorbereid was.

toch echt rood en geel omwisselen!

bij mijn radio kon ik die stekkers eenvoudig omwisselen omdat dat al voorbereid was.

Rood en Geel op de Draadboom van de RADIO!!!! omwisselen.

als je deze in de AUTO stekker gaat omwisselen is het Rood met Zwart omdraaien, of dikke rode met Dunne rode omdraaien..

Willem

Rood en Geel op de Draadboom van de RADIO!!!! omwisselen.

als je deze in de AUTO stekker gaat omwisselen is het Rood met Zwart omdraaien, of dikke rode met Dunne rode omdraaien..

Willem

ter aanvulling,

ik heb hier een verlengstuk van de ISO stekker waarbij je de gele en de rode draad simpel kunt omwisselen.

Zie de foto's hieronder.

8y7trc.jpg

2e4lqo5.jpg

Ik weet niet of ik deze zelf zo gemaakt heb OF dat ik deze in de winkel gekocht heb.

het ligt al jaren op zolder namelijk haha.

Rik :)

ter aanvulling,

ik heb hier een verlengstuk van de ISO stekker waarbij je de gele en de rode draad simpel kunt omwisselen.

Zie de foto's hieronder.

8y7trc.jpg

2e4lqo5.jpg

Ik weet niet of ik deze zelf zo gemaakt heb OF dat ik deze in de winkel gekocht heb.

het ligt al jaren op zolder namelijk haha.

Rik :)

Terug
Naar boven