• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

radio

hallo

ik heb mijn standaard radio ( ik denk cdr 500) uit mijn opel astra G vervangen met caliper rcd263 die ik nog liggen had dit omwille van de usb functie.

hierbij ondervind ik het volgende probleem: als ik het 'contact' van de auto aanleg springt de radio niet aan ik moet deze handmatig aanleggen en ik ben ook iedere keer de zenders kwijt die ik heb ingesteld. dit vind ik nogal irritant en ik hoop hier een oplossing te vinden.

een tweede bijkomend vraagje is als er iets te koop is om de de stuurbediening terug te doen werken ?

Danku

Tom

En ook welkom op het forum. Even voorstellen doen we hier ook. Je probleem ligt denkelijk in de aansluiting van de din plug. Normaliter moet je bij opel de gele en de rode draad verwisselen zodat je constante plus op je radio hebt voor het geheugen van de radio.

ik heb dit toepast nu werkt de radio zoals het hoort

heel erg bedankt

verder nog mijn tweede vraag over de stuurbediening weet je daar soms iets meer over?

Na een snelle google zie ik dat de radio geen OEM stuurwiel optie heeft.

Daardoor zal het nooit kunnen werken, als je stuurwielbediening wilt hebben zal je naar een andere radio moeten kijken. Let dan op of deze OEM stuurwiel bediening in de specs heeft staan :thumbup

Terug
Naar boven