• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Raluph: SR Carburateurs

balkje is eraf

359itro.jpg

5vyv.jpg

6tkdh0.jpg

2m6tt2a.jpg

Alles schoongemaakt en in de Inoxspray.

Je kan zien dat de A-stijl wat aangetast is door roest (de putjes). Heb ook een paar kleine puntjes gelast die net door waren.

De Hammerite waxoyl moet nog besteld worden. Maar moet nog kijken waar want kan hem maar op één Nederlandse webshop vinden en dan ben ik incl. verzendkosten €57 kwijt voor 5L. Als ik kijk bij de engelse Amazon dan 23 pond, excl. verzendkosten. Als ik goed gerekend heb ben in een kleine 10 pond aan verzendkosten kwijt. Dus 33pond totaal, €42.

http://www.amazon.co.uk/Hammerite-H...mp;refRID=1HP678HD0VHS9TGQZJ72#productDetails" onclick="window.open(this.href);return false; of de doorzichtige http://www.amazon.co.uk/Hammerite-5092941-Waxoyl-Clear-Refill/dp/B001GU4DFQ/ref=zg_bs_303916031_7" onclick="window.open(this.href);return false;

En heb een complete spiegel voor mijn E, een imitatie. Was nog geen €11. Moet er nog op maar met die regen en wind heb ik geen zin. Zal vast wel een kleur verschil te zien zijn. Als het echt een groot verschil is dan kan ik altijd nog kijken voor een originele set spiegels.

Meestal is het van dattum:

$T2eC16VHJIIE9qTYKKJvBRS0uVItlQ~~60_12.JPG

Waarbij duidelijk sterke plooiing te zien is, en dat is met origineel plaatwerk eigenlijk niet of nauwelijks zo. Origineel wordt het met veel meer druk en een veel nauwkeurigere mal geperst.

Binnenkant van het balkje in de inox-spray gezet en erop gelast en in de epoxy.

2ljpdvs.jpg

2wbw3n6.jpg

En begin van de dorpel gelast

2ldtuue.jpg

zklic1.jpg

Moet nog een keer kijken of mijn bovenste radiateurslang lekt want lag een beetje koelvloeistof boven op het blok

so4fuv.jpg

Heb de spiegel gemonteerd op de E, kwaliteit is niet geweldig maar ja, was ook maar ±€11 (voelt iets minder degelijk aan en de spiegel aan de boven en onderkant vervormt iets). Ga rustig kijken voor een ander (paar).

Moet nog voor de "roadtrip" opzoek naar een losse toerenteller en misschien een imperial.

De route voor de vakantie begint vorm te krijgen:

We gaan de deutsche alpenstraße rijden en over de Großglockner verder (heel) klein stukje Italie, zwitserland en Liechtenstein maar de route staat nog niet vast.

balkje is eraf

359itro.jpg

5vyv.jpg

6tkdh0.jpg

2m6tt2a.jpg

Alles schoongemaakt en in de Inoxspray.

Je kan zien dat de A-stijl wat aangetast is door roest (de putjes). Heb ook een paar kleine puntjes gelast die net door waren.

De Hammerite waxoyl moet nog besteld worden. Maar moet nog kijken waar want kan hem maar op één Nederlandse webshop vinden en dan ben ik incl. verzendkosten €57 kwijt voor 5L. Als ik kijk bij de engelse Amazon dan 23 pond, excl. verzendkosten. Als ik goed gerekend heb ben in een kleine 10 pond aan verzendkosten kwijt. Dus 33pond totaal, €42.

http://www.amazon.co.uk/Hammerite-H...mp;refRID=1HP678HD0VHS9TGQZJ72#productDetails" onclick="window.open(this.href);return false; of de doorzichtige http://www.amazon.co.uk/Hammerite-5092941-Waxoyl-Clear-Refill/dp/B001GU4DFQ/ref=zg_bs_303916031_7" onclick="window.open(this.href);return false;

En heb een complete spiegel voor mijn E, een imitatie. Was nog geen €11. Moet er nog op maar met die regen en wind heb ik geen zin. Zal vast wel een kleur verschil te zien zijn. Als het echt een groot verschil is dan kan ik altijd nog kijken voor een originele set spiegels.

Binnenkant van het balkje in de inox-spray gezet en erop gelast en in de epoxy.

2ljpdvs.jpg

2wbw3n6.jpg

En begin van de dorpel gelast

2ldtuue.jpg

zklic1.jpg

Moet nog een keer kijken of mijn bovenste radiateurslang lekt want lag een beetje koelvloeistof boven op het blok

so4fuv.jpg

Heb de spiegel gemonteerd op de E, kwaliteit is niet geweldig maar ja, was ook maar ±€11 (voelt iets minder degelijk aan en de spiegel aan de boven en onderkant vervormt iets). Ga rustig kijken voor een ander (paar).

Moet nog voor de "roadtrip" opzoek naar een losse toerenteller en misschien een imperial.

De route voor de vakantie begint vorm te krijgen:

We gaan de deutsche alpenstraße rijden en over de Großglockner verder (heel) klein stukje Italie, zwitserland en Liechtenstein maar de route staat nog niet vast.

Machtig mooi inderdaad, vroeger gingen mijn ouders elk jaar met ons naar Lienz, en we zijn toen ook een keer naar de Großglockner gereden, heb het beeld van die machtige witte punt nog als vers in mijn geheugen gegrift staan. :shock:

Machtig mooi inderdaad, vroeger gingen mijn ouders elk jaar met ons naar Lienz, en we zijn toen ook een keer naar de Großglockner gereden, heb het beeld van die machtige witte punt nog als vers in mijn geheugen gegrift staan. :shock:

Deze week begin dorpel en torsiebalkje gelast en A stijl kaalgemaakt.

fa0v2f.jpg

2d8lsmo.jpg

5lthyw.jpg

Vandaag de A stijl in de epoxy gezet en onderkant deuren + vloer de laatste laag epoxy primer gegeven.

fdsewk.jpg

Moest Het buiten doen want ons pap had de garage nodig (koppakking vervangen).

2ptbiw7.jpg

Planning t/m zondag: naden afkitten, vloer in kleur spuiten en pedalen terug monteren.

Deze week begin dorpel en torsiebalkje gelast en A stijl kaalgemaakt.

fa0v2f.jpg

2d8lsmo.jpg

5lthyw.jpg

Vandaag de A stijl in de epoxy gezet en onderkant deuren + vloer de laatste laag epoxy primer gegeven.

fdsewk.jpg

Moest Het buiten doen want ons pap had de garage nodig (koppakking vervangen).

2ptbiw7.jpg

Planning t/m zondag: naden afkitten, vloer in kleur spuiten en pedalen terug monteren.

Jeetje mina, als ik hier groen in zou stappen zonder het verhaal er achter zou ik zweren dat hier een oude rot in het plaatwerk vak stond te werken! MAN! :shock:

Heel profi allemaal, en ook goede aanpak, niet van dat halve werk!

Ik vind het leuk ook om te zien dat je zulke goede producten gebruikt en het resultaat daar van, voel me daar natuurlijk deels een beetje verantwoordelijk voor... :vertag

@Vinci, zonder jouw tips/adviezen zou ik die spullen niet gebruikt hebben en niet dit resultaat hebben. Dus je bent ook deels verantwoordelijk :thumb

Vrijdags de naden van de vloer+verstevigssteun van de stoel afgekit en in kleur gespoten. Ons pap gisteren de pedalen terug geplaatst.

2n8ugps.jpg

Aangezien ik en mijn broer niet +2000km (planning) gaan rijden zonder muziek/radio. Moet daar ook nog wat voor gemaakt worden.

Had nog een paar oude radio's liggen. En mijn oom kwam met boxen die hij vroeger nog in zijn K70 had zitten.

Aangesloten.....na wat contact reiniger en olie deed alles het :thumbup

2gvj38x.jpg

Jeetje mina, als ik hier groen in zou stappen zonder het verhaal er achter zou ik zweren dat hier een oude rot in het plaatwerk vak stond te werken! MAN! :shock:

Heel profi allemaal, en ook goede aanpak, niet van dat halve werk!

Ik vind het leuk ook om te zien dat je zulke goede producten gebruikt en het resultaat daar van, voel me daar natuurlijk deels een beetje verantwoordelijk voor... :vertag

@Vinci, zonder jouw tips/adviezen zou ik die spullen niet gebruikt hebben en niet dit resultaat hebben. Dus je bent ook deels verantwoordelijk :thumb

Vrijdags de naden van de vloer+verstevigssteun van de stoel afgekit en in kleur gespoten. Ons pap gisteren de pedalen terug geplaatst.

2n8ugps.jpg

Aangezien ik en mijn broer niet +2000km (planning) gaan rijden zonder muziek/radio. Moet daar ook nog wat voor gemaakt worden.

Had nog een paar oude radio's liggen. En mijn oom kwam met boxen die hij vroeger nog in zijn K70 had zitten.

Aangesloten.....na wat contact reiniger en olie deed alles het :thumbup

2gvj38x.jpg

De wax is binnen

2wn442e.jpg

Bovenste radiateurslang hoop ik komende week binnen te krijgen.

Onderkant deuren in kleur

k00r6f.jpg

332v3m1.jpg

Verder gegaan met kaal maken

bbsh.jpg

En eens goed gekeken naar de linker voorkant.....de schade die ooit gerepareerd is...

2ebwf1l.jpg

ngrpeq.jpg

2hx98qx.jpg

en hoe de aansluiting hoort te zijn:

5fnk1c.jpg

Even een vraag voor de C kenners....zit het aan de onderkant zo aan elkaar?

149vygy.png

Zwart=voorfront

Groen=lampen oor

Rood=wielkast

En hoe zit het boven vast? (Heb dat nog niet kaal gemaakt....)

En de `roadtrip`gaat niet door...het wordt alleen zuid duitsland (wordt dan toch nog 1500km)...de reden: mijn broer heeft een andere auto gekocht (was niet de planning maar hij kon hem niet laten staan)

s2zb4j.jpg

Bj:2000 met een X18XE1 en heeft 194k gelopen, eerste eigenaar en altijd dealeronderhouden. Stoelverwarming, Lederen bekleding, elektrische ramen en airco. Ziet er nog echt netjes uit voor zijn leeftijd. Enigste ding wat misschien aan verandert gaan worden is dat de ramen gaan sluiten als je de auto sluit.

Vorig jaar vervangen: remschijven+blokken voor , middendemper, handremkabel en de condensor.

En hij rijdt fijn :D

Ik zie dat je een powervijl gebruikt, zo'n apparaat wil ik ook aanschaffen.

Voor welke klusjes pak jij hem erbij? En knapt de schuurlint snel of valt dat mee?

De wax is binnen

2wn442e.jpg

Bovenste radiateurslang hoop ik komende week binnen te krijgen.

Onderkant deuren in kleur

k00r6f.jpg

332v3m1.jpg

Verder gegaan met kaal maken

bbsh.jpg

En eens goed gekeken naar de linker voorkant.....de schade die ooit gerepareerd is...

2ebwf1l.jpg

ngrpeq.jpg

2hx98qx.jpg

en hoe de aansluiting hoort te zijn:

5fnk1c.jpg

Even een vraag voor de C kenners....zit het aan de onderkant zo aan elkaar?

149vygy.png

Zwart=voorfront

Groen=lampen oor

Rood=wielkast

En hoe zit het boven vast? (Heb dat nog niet kaal gemaakt....)

En de `roadtrip`gaat niet door...het wordt alleen zuid duitsland (wordt dan toch nog 1500km)...de reden: mijn broer heeft een andere auto gekocht (was niet de planning maar hij kon hem niet laten staan)

s2zb4j.jpg

Bj:2000 met een X18XE1 en heeft 194k gelopen, eerste eigenaar en altijd dealeronderhouden. Stoelverwarming, Lederen bekleding, elektrische ramen en airco. Ziet er nog echt netjes uit voor zijn leeftijd. Enigste ding wat misschien aan verandert gaan worden is dat de ramen gaan sluiten als je de auto sluit.

Vorig jaar vervangen: remschijven+blokken voor , middendemper, handremkabel en de condensor.

En hij rijdt fijn :D

Terug
Naar boven