• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Raluph: SR Carburateurs

Het was vandaag echt lekker weer dus maar toch een uurtje of 12 met ons pap aan de kadett gewerkt.

Vandaag zijn de luchtroostertjes terug gezet....zijn nu helemaal schoon ipv al da stof in die gleuven. Ook is het klokje er terug ingezet want hij is weer schoon. Het was geen vocht, het zat aan de voorkant. met interieurspray schoongemaakt en hij is weer als nieuw :D

Verder is de schakelaar erin gekomen zodat ik de fan ook handmatig kan aanzetten. Ons pap had nog een mistlamp schakelaar liggen.

De toerenteller is ingebouwd en aangesloten en werkt (ook wel handig ;))

http://imageshack.us/clip/my-videos/717/wt0.mp4/" onclick="window.open(this.href);return false;

(filmpje is wel op zijn kant....srr)

Deze week gaan de stoelen eruit en de vloermat, zodat we de vloer kunnen nakijken...

Maar het begint op te schieten.....

Zo, heerlijk weertje vandaag (in zuid-oost brabant te minste) en dus weer lekker bezig geweest. Vandaag had ik ff hulp van mijn broer maar hij had last van zijn rug dus tillen ging die echt maar alle kleine beetjes helpen.

Eerst gingen de voorstoelen eruit en het voorste deel van de vloerbedekking...

(broertje helpt......hij is ouder maar ik ben groter dus daarom broertje ;))

Daarna ff een stop in de vloer vervangen....was gescheurt en toen een van een astra G erin gedaan maar ons pap vond er nog een van een kadett dus die er maar ingedaan.

Daarna 3 roestplekjes van 1 bij 1 cm gevonden en behandeld en wat vliegroest in de rechterhoek...

En toen moest ik het alleen doen. De bank ging eruit...hij wild niet echt mee werken dus da duurde ff.

(geen zitting maar wel 2 rugleuningen, lowsitting style....daar doen we het voor ;))

Toen ging de rest eruit en raad eens....verder geen roestplekje te vinden. Is het nog wel een echte kadett?? :P

(mooi wit in niet lelijk)

Wilde eigelijk de stickers van de achterklep halen maarja dan zie je de kleurverschil en een sticker is nog van de dealer waar hij nieuw geleverd was in 86 dus haal ik ze er toch nie van af (zijn er maar 2 trouwens, sticker van de dealer en een NL sticker).

Vond nog was bitjes voor een boormachine en ook een steeksleutel 22 onder de bank....en die kwam ook nog van pas...met een dopsleutel 22 lukte het niet om de bout los te maken van de reling waar de gordel aan de onderkant vast zit en met die steeksleuteel wel... dus had weer eens mazzel ;)

Hoe heb je die luchtroostertjes eruit gekregen? Ik wilde het laatst ook doen, omdat er eentje naar achteren is gedrukt, maar het lukte me niet...

Verder ziet het er weer lekker schoon uit hoor! Ga zo door! Succes er verder mee! :thumbup

Het was vandaag echt lekker weer dus maar toch een uurtje of 12 met ons pap aan de kadett gewerkt.

Vandaag zijn de luchtroostertjes terug gezet....zijn nu helemaal schoon ipv al da stof in die gleuven. Ook is het klokje er terug ingezet want hij is weer schoon. Het was geen vocht, het zat aan de voorkant. met interieurspray schoongemaakt en hij is weer als nieuw :D

Verder is de schakelaar erin gekomen zodat ik de fan ook handmatig kan aanzetten. Ons pap had nog een mistlamp schakelaar liggen.

De toerenteller is ingebouwd en aangesloten en werkt (ook wel handig ;))

http://imageshack.us/clip/my-videos/717/wt0.mp4/" onclick="window.open(this.href);return false;

(filmpje is wel op zijn kant....srr)

Deze week gaan de stoelen eruit en de vloermat, zodat we de vloer kunnen nakijken...

Maar het begint op te schieten.....

Hoe heb je die luchtroostertjes eruit gekregen? Ik wilde het laatst ook doen, omdat er eentje naar achteren is gedrukt, maar het lukte me niet...

Verder ziet het er weer lekker schoon uit hoor! Ga zo door! Succes er verder mee! :thumbup

Voorover kantelen en dan een stukje verder tot ze horizontaal komen, dan trek je ze er zo uit...

Voorover kantelen en dan een stukje verder tot ze horizontaal komen, dan trek je ze er zo uit...

@Vinci wrote:Heb je bij de voeteinden goed gekeken? Daar zit bijna altijd rot, zeker onder de bitumen laag.

Nou zou het me niet verbazen als dat bij deze ook nog strak is, alles ziet er nog erg goed uit hoor! :thumb

Onder die bitumlaag niet maar de rest wel en dat zag er nog super uit dus da zal het onder die bitum ook wel goed zijn.

@Vinci wrote:Heb je bij de voeteinden goed gekeken? Daar zit bijna altijd rot, zeker onder de bitumen laag.

Nou zou het me niet verbazen als dat bij deze ook nog strak is, alles ziet er nog erg goed uit hoor! :thumb

Onder die bitumlaag niet maar de rest wel en dat zag er nog super uit dus da zal het onder die bitum ook wel goed zijn.

jahaaaa

er is niets mooiers als je de bodem van je Kadett zo ziet............................

OpelKadett106.jpg

succes!!!!!!!!!!!!!

groetjes Marcel.

Ja man, ik loop net hier door de straat en dan zie ik een Nissan Almera compleet verrot, en twee Daewoo Nexia 5 deurs aan alle kanten krokant. Dan herinner ik me nog toen die dingen nieuw waren dat iedereen liep te zeiken over de Kadett en dat die nieuwe veel beter waren...nou...

En ook nu bij de garage waar ik altijd APK laat doen zeggen ze glashard dat nieuwe auto's niet meer roesten, nou, wat dacht je er van als ik dan zeg wacht maar, de tand des tijds zal het leren.

Kijk er zijn er een hoop naar de eeuwige slachtvelden gegaan, maar ook een hoop met alleen rotte wielrandjes waarvan men nu weet dat die zo te vervangen waren geweest...

Zo gek waren Kadettjes nog niet!

jahaaaa

er is niets mooiers als je de bodem van je Kadett zo ziet............................

OpelKadett106.jpg

succes!!!!!!!!!!!!!

groetjes Marcel.

Woensdag was ik weer verder gegaan maar had geen tijd en was het ook een klein beetje vergeten om het weer te posten....

Eerst alles uit de auto gehaald, want we hadden alles er ingelegt omdat de auto weer op zijn plek moest. Dat dus eerst weer eruit gehaald.

Eerst begonnen met de auto uit te zuigen zodat alles onder de vloerbedekking ook schoon is. Daarna de stoelen, bank, vloerbedekking etc.

En toen er weer alles ingezet...ging makkelijker dan eruit halen alleen wilde de voorstoelen niet echt mee werken.

Voorstoel is er later wel ingezet omdat ik net nie over het dashboard kon kijken ;)

lijm van de armleuning achter heeft los gelaten.....zag het pas bij het inbouwen... :(...naja probeer jij maar iets bijna 25 op zijn plek te houden ;)

Het einde komt nu wel in zicht maarja de kleine dingen die nog moetne gebeuren kosten ook veel tijd....

Ja man, ik loop net hier door de straat en dan zie ik een Nissan Almera compleet verrot, en twee Daewoo Nexia 5 deurs aan alle kanten krokant. Dan herinner ik me nog toen die dingen nieuw waren dat iedereen liep te zeiken over de Kadett en dat die nieuwe veel beter waren...nou...

En ook nu bij de garage waar ik altijd APK laat doen zeggen ze glashard dat nieuwe auto's niet meer roesten, nou, wat dacht je er van als ik dan zeg wacht maar, de tand des tijds zal het leren.

Kijk er zijn er een hoop naar de eeuwige slachtvelden gegaan, maar ook een hoop met alleen rotte wielrandjes waarvan men nu weet dat die zo te vervangen waren geweest...

Zo gek waren Kadettjes nog niet!

Dat losgelaten kunstleer kun je zo weer verlijmen met bison kit in een injectienaald. Heel voorzichtig in het boord aan de achterkant gaatjes maken, vol spuiten en de lijm rond duwen.... Werkt echt super goed....

Woensdag was ik weer verder gegaan maar had geen tijd en was het ook een klein beetje vergeten om het weer te posten....

Eerst alles uit de auto gehaald, want we hadden alles er ingelegt omdat de auto weer op zijn plek moest. Dat dus eerst weer eruit gehaald.

Eerst begonnen met de auto uit te zuigen zodat alles onder de vloerbedekking ook schoon is. Daarna de stoelen, bank, vloerbedekking etc.

En toen er weer alles ingezet...ging makkelijker dan eruit halen alleen wilde de voorstoelen niet echt mee werken.

Voorstoel is er later wel ingezet omdat ik net nie over het dashboard kon kijken ;)

lijm van de armleuning achter heeft los gelaten.....zag het pas bij het inbouwen... :(...naja probeer jij maar iets bijna 25 op zijn plek te houden ;)

Het einde komt nu wel in zicht maarja de kleine dingen die nog moetne gebeuren kosten ook veel tijd....

Terug
Naar boven