• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Raluph: SR Carburateurs

Heb je bij de voeteinden goed gekeken? Daar zit bijna altijd rot, zeker onder de bitumen laag.

Nou zou het me niet verbazen als dat bij deze ook nog strak is, alles ziet er nog erg goed uit hoor! :thumb

@jblfreak wrote:voor t stuurslot hoeft het stuur er niet uit hoor

Je bedoelt het contact slot denk ik...die is al vervangen. Maar hij is ooit gestolen geweest en toen is men er niet zachjes mee omgegaan. Als je je sleutel uit het contact haalt, kan je normaal nog maar een beetje sturen en bij mij kan je het stuur nog lekker rond gooien...

@jblfreak wrote:voor t stuurslot hoeft het stuur er niet uit hoor

Je bedoelt het contact slot denk ik...die is al vervangen. Maar hij is ooit gestolen geweest en toen is men er niet zachjes mee omgegaan. Als je je sleutel uit het contact haalt, kan je normaal nog maar een beetje sturen en bij mij kan je het stuur nog lekker rond gooien...

@petrolhead wrote:leuke wagen, hoe gaat het met rijlessen ?

met rijles gaat wel redelijk....totaal 5 uur gelest... nog geen schade gerede..

Ik heb een vrouwekwaal volgens mijn instructeur...ik haal links en rechts door elkaar ;)

@petrolhead wrote:leuke wagen, hoe gaat het met rijlessen ?

met rijles gaat wel redelijk....totaal 5 uur gelest... nog geen schade gerede..

Ik heb een vrouwekwaal volgens mijn instructeur...ik haal links en rechts door elkaar ;)

gister ff niks gedaan aan de kadett maar vandaag weer wel.

Eerst de bak waar het reserve wiel in ligt aan de buitenkant verder met tectyl behandeld.

Daarna de onderkant van de dorpels schoongemaakt en roest verwijderd...was gelukkig niet veel. En daarna met tencopal behandeld.

Eerst (rechterkant)

(Linkerkant)

Na:

(rechterkant)

(linkerkant)

Roestplekje schoongemaakt bij linker deur en spatbord

het moet nog wel behandeld worden maar dat gebeurt morgen.

verder de onderkant nagekeken..alles zag er top uit. Er zit een dikke zwarte laag op de onderkant dus daar hoefde ik niet aan te doen. verder de remleidingen schoongemaakt en met tectyl behandeld.

Moet nog ff kijken wat ik ga doen met de carterpan want die is roestig

De roest zit ook onder de zwarte verflaag dus ik denk gewoon schuren en met tectyl behandelen.

Morgen weer verder

-stuur eruit (als het goed is).

-Wielkasten voor schoonmaken en met tectyl behandelen

-wielkastranden voor behandelen met tencopal

Verder zullen er nog wel wat dingen gedaan moeten worden maar eerst die 3 dingen.

gister ff niks gedaan aan de kadett maar vandaag weer wel.

Eerst de bak waar het reserve wiel in ligt aan de buitenkant verder met tectyl behandeld.

Daarna de onderkant van de dorpels schoongemaakt en roest verwijderd...was gelukkig niet veel. En daarna met tencopal behandeld.

Eerst (rechterkant)

(Linkerkant)

Na:

(rechterkant)

(linkerkant)

Roestplekje schoongemaakt bij linker deur en spatbord

het moet nog wel behandeld worden maar dat gebeurt morgen.

verder de onderkant nagekeken..alles zag er top uit. Er zit een dikke zwarte laag op de onderkant dus daar hoefde ik niet aan te doen. verder de remleidingen schoongemaakt en met tectyl behandeld.

Moet nog ff kijken wat ik ga doen met de carterpan want die is roestig

De roest zit ook onder de zwarte verflaag dus ik denk gewoon schuren en met tectyl behandelen.

Morgen weer verder

-stuur eruit (als het goed is).

-Wielkasten voor schoonmaken en met tectyl behandelen

-wielkastranden voor behandelen met tencopal

Verder zullen er nog wel wat dingen gedaan moeten worden maar eerst die 3 dingen.

zo das een heel net dettje!

Beetje roest heb je altijd, direct goed behandelen! kan ie weer jaren mee!

Have fun met je kadett en de werkzaamheden en natuurlijk succes met je rijlessen!

zo das een heel net dettje!

Beetje roest heb je altijd, direct goed behandelen! kan ie weer jaren mee!

Have fun met je kadett en de werkzaamheden en natuurlijk succes met je rijlessen!

Terug
Naar boven