• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Raluph: SR Carburateurs

:thumb

En als ik er geen kan vinden dan ga ik een goede zoeken en dat (laten) overspuiten.

En bij een casablancewitte motorkap zal ik denk ik niet de binnenkant spuiten.....die tint verschil zal me niet heel storen maar eerst opzoek naar een polar witte....een andere kleur kan altijd nog.

Een motorkap spuiten is toch niet zo duur ?

Mn E kadett motorkap heb ik ook opnieuw laten spuiten, kostte 150 Euro.

Kan ie weer 20 jaar mee :thumb

Rik ;)

@asconahobbyist wrote:ik vrees dat johan zn kap 474 casablancawit is,die is witter.

Polarwit is een beetje gebroken wit.

ben bang van ook....polarweis is de eerste paar jaar gebruikt daarna is casablanca gekomen.

Foto-Y7YNVUME-D.jpg

het is bijna niet te zien op een foto, maar de hb is a452 (casablanca) En de cabrio 474 (polar)

Foto-GLTYEE8C-D.jpg
typeplaatje hb 1987

Foto-EJA6VEK3-D.jpg
typeplaatje cabrio 1988

@Vinci wrote:

Bedankt voor het zoeken maar dat is denk ik ook een casablanca wit....want er zit een E2 logo op en polar wit is maar de eerste paar jaar van de kadett geleverd.

Als ik er geen goede in de juiste kleur kan vinden dan mijn eigenste scheuren (uitdeuken), pamuren en (laten) spuiten

Ja inderdaad, jullie hebben gelijk!

Ik heb zojuist ff gekeken bij mijn Kadett en ik heb inderdaad E474, dus is de motorkap in de verkeerde kleur.

Zat iets roest rond het adremaschildje....het eraf gehaald en kwam iets meer roest tegen dan ik verwacht had :???:

Alles afgestoken met schroevendraaier, en goed geschuurt....staat nu nog in de roestomvormer....voor de laatste kleine beetjes roest die iets dieper zitten...dan weer schuren en zinkspray erover en kan het er weer tegen aan...

Zo blijven we weer bezig....en gelukkig is het het eindelijk lente (qua temperatuur).

:thumb

En als ik er geen kan vinden dan ga ik een goede zoeken en dat (laten) overspuiten.

En bij een casablancewitte motorkap zal ik denk ik niet de binnenkant spuiten.....die tint verschil zal me niet heel storen maar eerst opzoek naar een polar witte....een andere kleur kan altijd nog.

Vandaag bij mark (markkie) een motorkap opgehaald. Volgende week goed schoonmaken en poetsen en kijken hoe hij er dan uitziet. Een op de heen/terug reis paar keer gehad dat hij ging pingelen :???: ......dus daar ook ff volgende week naar kijken. Moest onder de 120 op de teller blijven om geen gepingel te hebben, voordeel is hij zal wel zuiniger gelopen hebben ;)

adrema schildje en typeplaatje zitten er ook weer op.

Een motorkap spuiten is toch niet zo duur ?

Mn E kadett motorkap heb ik ook opnieuw laten spuiten, kostte 150 Euro.

Kan ie weer 20 jaar mee :thumb

Rik ;)

Jahoor, paar weken geleden hier nog op het forum gehad voor de remklauwen en dat ik nog de orginele (die vaak vast kwamen te zitten) had. Ik gezegd van dat ik er misschien pas andere op zou zetten als ze vast zouden gaan zitten. En raad eens....links voor zit hij nu vast :fy1

De zuiger gaat stroef......

Dus kijken voor andere klauwen of revisie setje....achja, zo blijven we (rustig) bezig.

@midnight black wrote:De charme van een oude auto he....

Daarom.....mag niet klagen na dik 26jaar.

Maar ga het samen met ons pap beide klauwen reviseren. Linker klauw is al helemaal gestript en de cilinder waar de zuiger in zit ziet er nog goed uit...geen afdrukken of iets in de wand te zien. hebben nog onderdelen liggen (borgpennen,clips en alles voor de geleiders). moet alleen nog de revisie set voor de zuiger en dan meteen de blokken maar vervangen. En dan natuurlijk ook de rechter gelijk doen....kan het er weer 26 jaar tegen aan ;)

@Vinci wrote:

Bedankt voor het zoeken maar dat is denk ik ook een casablanca wit....want er zit een E2 logo op en polar wit is maar de eerste paar jaar van de kadett geleverd.

Als ik er geen goede in de juiste kleur kan vinden dan mijn eigenste scheuren (uitdeuken), pamuren en (laten) spuiten

Terug
Naar boven