• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Raluph: SR Carburateurs

Ik heb wel een vochtopvanger, jaren geleden gekocht. Ligt meestal in de kast. Bij grondverf spuiten vergeten er tussen te zetten. En ja hoor waterdruppels in de primer.

Maar met opvanger gaat het best goed. Maar dan heb je weer stof in de lak, altijd wel wat natuurlijk.

@Automatic-freak, dank je. Wil best de kadett collectie compleet maken dus een A,B en D erbij maarja geld en plek is het probleem

Vandaag de voorschermen eraf gehaald.....rechter scherm was er zo af maar die linker. Heeft ooit schade gehad aan de linkerkant, toen een ander scherm opgekomen en die hebben ze overal aan vast gekit :swear 1,5 tot 2 uur bezig geweest om het scherm er voorzichtig af halen.

Alle schroeven/boutjes los. Heb wel geleerd met mijn E kadett dat ik het meteen weg moet leggen anders ben ik later een uur aan het zoeken naar een boutje. Dus dit maar gedaan:

ilhrv8.jpg

Rechter scherm eraf:

2lt1o4g.jpg

21dl9iv.jpg

2ywde9f.jpg

r74wvb.jpg

Rechterscherm:

23h6pth.jpg

adenuq.jpg

16c7x4p.jpg

Linkerkant:

Heel fijn die kit..... :swear

9v89d5.jpg

11b12t5.jpg

10de3cz.jpg

Met een mes alles lossteken

pvx36.jpg

Gat aan de onderkant

1ptfux.jpg

Kit :???:

En de schade die ooit hersteld is:

2nslzys.jpg

15kiab.jpg

Rechter voorscherm:

fn7mfc.jpg

sfcepc.jpg

Kan het gaan lassen maar de dorpels wilde ik ook ooit laten doen maar als ik de dorpels nu laat doen (plus binnendorpel) kan dat stukje erbij gepakt worden en dan weet ik dat het goed is. Het balkje dat tegen de wielkuip zit. Zit beetje roest aan de bovenkant en in de naad dat ook laten doen. En alles laten spuiten...kost wat maar dan ben ik er wel in een keer er van af :hmmz

@Automatic-freak, dank je. Wil best de kadett collectie compleet maken dus een A,B en D erbij maarja geld en plek is het probleem

Vandaag de voorschermen eraf gehaald.....rechter scherm was er zo af maar die linker. Heeft ooit schade gehad aan de linkerkant, toen een ander scherm opgekomen en die hebben ze overal aan vast gekit :swear 1,5 tot 2 uur bezig geweest om het scherm er voorzichtig af halen.

Alle schroeven/boutjes los. Heb wel geleerd met mijn E kadett dat ik het meteen weg moet leggen anders ben ik later een uur aan het zoeken naar een boutje. Dus dit maar gedaan:

ilhrv8.jpg

Rechter scherm eraf:

2lt1o4g.jpg

21dl9iv.jpg

2ywde9f.jpg

r74wvb.jpg

Rechterscherm:

23h6pth.jpg

adenuq.jpg

16c7x4p.jpg

Linkerkant:

Heel fijn die kit..... :swear

9v89d5.jpg

11b12t5.jpg

10de3cz.jpg

Met een mes alles lossteken

pvx36.jpg

Gat aan de onderkant

1ptfux.jpg

Kit :???:

En de schade die ooit hersteld is:

2nslzys.jpg

15kiab.jpg

Rechter voorscherm:

fn7mfc.jpg

sfcepc.jpg

Kan het gaan lassen maar de dorpels wilde ik ook ooit laten doen maar als ik de dorpels nu laat doen (plus binnendorpel) kan dat stukje erbij gepakt worden en dan weet ik dat het goed is. Het balkje dat tegen de wielkuip zit. Zit beetje roest aan de bovenkant en in de naad dat ook laten doen. En alles laten spuiten...kost wat maar dan ben ik er wel in een keer er van af :hmmz

Valt mee voor zijn leeftijd!Ja...........vindt het niet tegenvallen.

Ook bij mijn Kadett E zaten de spatborden gekit.Origineel van de fabriek af.

Je had een fohn kunnen pakken en de kit wat zachter maken,hoef je ook niet te wurmen om het er netjes te demonteren.

Verder succes met de Kadett!!!!!!!!

Valt mee voor zijn leeftijd!Ja...........vindt het niet tegenvallen.

Ook bij mijn Kadett E zaten de spatborden gekit.Origineel van de fabriek af.

Je had een fohn kunnen pakken en de kit wat zachter maken,hoef je ook niet te wurmen om het er netjes te demonteren.

Verder succes met de Kadett!!!!!!!!

De epoxy primer besteld, hoop het over een paar dagen binnen te hebben en dan de binnenkant gaan doen.

Ipv nieuwe bitium matten er op te plakken voor de geluidsisolatie ga ik eerst kijken of de ondervloer van ons pap en mam hun parketvloer goed werkt. Is een speciale ondervloer die er onder ligt, dempt 10db(in een huis dan).

2uig7e0.jpg

En deze matten gaan vervangen:

2ef29ux.jpg

Zijn muf en vies, ga kijken voor ondertapijt oid. En dan de oude natuurlijk als mal gebruiken.

Vrijdag naar een schadebedrijf/restauratiebedrijf om te kijken wat het gaat kosten om binnendorpels, dorpels en onderkant A-stijl te laten vervangen en spuiten.

De epoxy primer besteld, hoop het over een paar dagen binnen te hebben en dan de binnenkant gaan doen.

Ipv nieuwe bitium matten er op te plakken voor de geluidsisolatie ga ik eerst kijken of de ondervloer van ons pap en mam hun parketvloer goed werkt. Is een speciale ondervloer die er onder ligt, dempt 10db(in een huis dan).

2uig7e0.jpg

En deze matten gaan vervangen:

2ef29ux.jpg

Zijn muf en vies, ga kijken voor ondertapijt oid. En dan de oude natuurlijk als mal gebruiken.

Vrijdag naar een schadebedrijf/restauratiebedrijf om te kijken wat het gaat kosten om binnendorpels, dorpels en onderkant A-stijl te laten vervangen en spuiten.

Het is geen licht gewicht onderlaag....Als ik het nog goed onthouden heb was een rol 25kg. Die rol was 10m lang en 1m breed en 2mm dik.

Snap wel dat een vloer van een huis iets anders is dan een de bodem van een auto.

Ik heb ze liggen dus ga wanneer ik klaar ben zal ik ze erin leggen en kijken of het werkt....kan altijd nog iets anders kopen.

Het is geen licht gewicht onderlaag....Als ik het nog goed onthouden heb was een rol 25kg. Die rol was 10m lang en 1m breed en 2mm dik.

Snap wel dat een vloer van een huis iets anders is dan een de bodem van een auto.

Ik heb ze liggen dus ga wanneer ik klaar ben zal ik ze erin leggen en kijken of het werkt....kan altijd nog iets anders kopen.

2,5 kilo per vierkante meter is inderdaad niet niks, zwaarder dan het spul wat ik onder mijn laminaat heb liggen wat 20db demping belooft. En dat dempt het ook wel op een betonvloer, want dat gaat meer om voetstappen geluiden en stemmen. Op staal blik is bitumen heel effectief en dik zwaar schuim om verder motorvibraties te dempen. Ik weet niet wat voor basis die ondervloer heeft van jou, de mijne is folie met van dat verpakkingsschuim achtige spul..

2,5 kilo per vierkante meter is inderdaad niet niks, zwaarder dan het spul wat ik onder mijn laminaat heb liggen wat 20db demping belooft. En dat dempt het ook wel op een betonvloer, want dat gaat meer om voetstappen geluiden en stemmen. Op staal blik is bitumen heel effectief en dik zwaar schuim om verder motorvibraties te dempen. Ik weet niet wat voor basis die ondervloer heeft van jou, de mijne is folie met van dat verpakkingsschuim achtige spul..

Het is geen verpakkingsachtig spul.....is bijna niet samen te drukken (toch best flexibel).

Vandaag de epoxy primer binnen gekregen

2d9e6xl.jpg

En vandaag begonnen op een paar plekjes kaal te maken met de Scotch-Brite schijven. En ze werken fijn :thumbup

34xer1e.jpg

Zat een klein beetje roest bij de kit bij de pedalen.....en jahoor, kwam wat te voorschijn

2e3vi4m.jpg

En ik ga vrijdag toch niet naar de plaatwerker....heb nog eens goed na gedacht en ik heb niet voor niks een lasapparaat aangeschaft. Dus wat niet in het zicht zit zelf doen en de dorpels een andere keer. Dus ipv vrijdag naar de plaatwerker naar de sloop. Kijken of er nog een C kadett te vinden is. Moet het linker deel van het voorfront (bij het koplamp/oortje) hebben met een stuk wat naar de A-stijl loopt en kijken voor nette (niet gescheurde) interieur delen. wat de schade die er ooit mee gereden is aan het roesten en is op een manier gemaakt waar ik niet helemaal blij mee ben. Dus ga ik het zelf proberen

24vptdz.jpg

je kan de deuk zien en daar is een plaatje overheen gelast :???:

wat ik ongeveer zoek:

aakk90.jpg

Het is geen verpakkingsachtig spul.....is bijna niet samen te drukken (toch best flexibel).

Vandaag de epoxy primer binnen gekregen

2d9e6xl.jpg

En vandaag begonnen op een paar plekjes kaal te maken met de Scotch-Brite schijven. En ze werken fijn :thumbup

34xer1e.jpg

Zat een klein beetje roest bij de kit bij de pedalen.....en jahoor, kwam wat te voorschijn

2e3vi4m.jpg

En ik ga vrijdag toch niet naar de plaatwerker....heb nog eens goed na gedacht en ik heb niet voor niks een lasapparaat aangeschaft. Dus wat niet in het zicht zit zelf doen en de dorpels een andere keer. Dus ipv vrijdag naar de plaatwerker naar de sloop. Kijken of er nog een C kadett te vinden is. Moet het linker deel van het voorfront (bij het koplamp/oortje) hebben met een stuk wat naar de A-stijl loopt en kijken voor nette (niet gescheurde) interieur delen. wat de schade die er ooit mee gereden is aan het roesten en is op een manier gemaakt waar ik niet helemaal blij mee ben. Dus ga ik het zelf proberen

24vptdz.jpg

je kan de deuk zien en daar is een plaatje overheen gelast :???:

wat ik ongeveer zoek:

aakk90.jpg

Ik wens je veel succes op de sloop maar ik denk niet dat je het betreffende plaatwerk in goede staat zult tegenkomen. Check de andere topics hier maar eens over restauraties van C-tjes. Maar dit kun je best goed zelf maken. Succes.

Terug
Naar boven