• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Raluph: SR Carburateurs

ik heb lokari binnenschermen onder mn city zitten(ik had ze ook onder mn a ascona en e rekord) en ben er zeer tevreden over!

Hieronder een paar pics(alleen de foto's als ze eronder zitten zijn niet zo heel duidelijk,moet ik nog eens overdoen)

foto van bovenin de wielkast

foto rechtsvoor (het stukje rubber wat onderaan nog buiten het scherm uitkomt heb ik afgesneden)

De pasvorm van de binnenschermen is verder goed.

@rekordcar, bedankt voor de foto's :thumb

Waar heb jij ze besteld? Als ik op de site van Lokari kijk dan is alleen "Body Shop Autoplaatwerk" in Hoogeveen leverancier in Nederland.

@rekordcar, bedankt voor de foto's :thumb

Waar heb jij ze besteld? Als ik op de site van Lokari kijk dan is alleen "Body Shop Autoplaatwerk" in Hoogeveen leverancier in Nederland.

Mooi compressor! En gave kuipen in de wielkasten inderdaad! Ik had in mijn E al eens F kuipen geplaatst, combinatie van E en F samengevoegd althans...

Had je bij die Waxoyl ook de drukspuit er bij gekocht, of doe je het gewoon met de compressor met spuitbeker?

@Vinci, 700l/min met een 280l tank.

2l8ustv.jpg

had niet breder mogen zijn.

Wil de waxoyl met een spuitbeker gaan aanbrengen. Met zo'n drukspuit moet je om de zoveel tijd pompen om het om druk te houden en met de compressor heb ik daar geen last van.

Ben aan het kijken hoeveel J de velgen eventueel zouden kunnen worden.

a5gqrk.jpg

i3dqj7.jpg

Heb nu 4J en zit te denken om naar 5J te gaan met 165/70 of 175/70 (moeilijk te vinden) banden. Met de laatste heb ik bijna dezelfde omtrek. Maar moet er nog goed over nadenken.

Mooi compressor! En gave kuipen in de wielkasten inderdaad! Ik had in mijn E al eens F kuipen geplaatst, combinatie van E en F samengevoegd althans...

Had je bij die Waxoyl ook de drukspuit er bij gekocht, of doe je het gewoon met de compressor met spuitbeker?

Probeer wel je hartlijn van het wiel dan correct te houden (et waarde) zodat je de schuurstraal niet wijzigt, anders krijg je al snel hele nare rem-stuur of stuur trek problemen met oneffenheden in de weg...

@Vinci, 700l/min met een 280l tank.

2l8ustv.jpg

had niet breder mogen zijn.

Wil de waxoyl met een spuitbeker gaan aanbrengen. Met zo'n drukspuit moet je om de zoveel tijd pompen om het om druk te houden en met de compressor heb ik daar geen last van.

Ben aan het kijken hoeveel J de velgen eventueel zouden kunnen worden.

a5gqrk.jpg

i3dqj7.jpg

Heb nu 4J en zit te denken om naar 5J te gaan met 165/70 of 175/70 (moeilijk te vinden) banden. Met de laatste heb ik bijna dezelfde omtrek. Maar moet er nog goed over nadenken.

Probeer wel je hartlijn van het wiel dan correct te houden (et waarde) zodat je de schuurstraal niet wijzigt, anders krijg je al snel hele nare rem-stuur of stuur trek problemen met oneffenheden in de weg...

Ik gok dat het velgen zijn met ET van 37. Als ik aan de buitenzijde 1J ga verbreden dan zal er (25.4/2=)12.7 van de ET waarde afgaan en heb ik dan een ET van 24.

Ik gok dat het velgen zijn met ET van 37. Als ik aan de buitenzijde 1J ga verbreden dan zal er (25.4/2=)12.7 van de ET waarde afgaan en heb ik dan een ET van 24.

Klein feestje....vandaag de C kadett een jaar in bezit .

In die tijd 2 keer kadett uit en in de garage gereden (totaal± 15m) :jerry Hoop hem eind april rijdend te hebben. Ligt er een beetje aan hoe druk ik het heb met school de komende tijd.

Klein feestje....vandaag de C kadett een jaar in bezit .

In die tijd 2 keer kadett uit en in de garage gereden (totaal± 15m) :jerry Hoop hem eind april rijdend te hebben. Ligt er een beetje aan hoe druk ik het heb met school de komende tijd.

2d6qy38.jpg

Een beetje geslepen en gezaagd....was nodig want dit was een oude schade die niet helemaal geweldig gelast was (zie eerste foto's op deze pagina).

En nieuw gereedschap erbij, de powervijl is overleden ( iets te veel gevraagd van het voorste lager :roll: ) Dus nu een haakse mini stiftslijper van steiner met 3M roloc adapter en 3M 36P stuurschijf erop. Werkt ideaal! En had twee keer een reciprozaag geleend en nu een zelf gehaald want die dingen werken fijn!

260zwd2.jpg

aphh21.jpg

Ik denk dat ik volgende keer mijn auto gewoon bij jou breng, wordt steeds professioneler daar!! :jerry

Goed bezig! :thumbup :thumbup

2d6qy38.jpg

Een beetje geslepen en gezaagd....was nodig want dit was een oude schade die niet helemaal geweldig gelast was (zie eerste foto's op deze pagina).

En nieuw gereedschap erbij, de powervijl is overleden ( iets te veel gevraagd van het voorste lager :roll: ) Dus nu een haakse mini stiftslijper van steiner met 3M roloc adapter en 3M 36P stuurschijf erop. Werkt ideaal! En had twee keer een reciprozaag geleend en nu een zelf gehaald want die dingen werken fijn!

260zwd2.jpg

aphh21.jpg

@Vinci wrote:Ik denk dat ik volgende keer mijn auto gewoon bij jou breng, wordt steeds professioneler daar!! :jerry

Brengen mag altijd, of je hem terug krijgt is een tweede ;)

Ik denk dat ik volgende keer mijn auto gewoon bij jou breng, wordt steeds professioneler daar!! :jerry

Vorige week de carburateurs opgehaald. Eerst de Kadett klaar hebben en wat mee rond hebben gereden en dan komen de SR carburateurs erop.

23m7ew0.jpg

Deze week de wielkuipen binnen gekregen

iq8y78.jpg

En rond om de linker koplamp begint het weer in vorm te komen

71p4yu.jpg

fei1hz.jpg

Alleen de bovenkant in die hoek en dan is die hoek klaar

@Vinci wrote:Ik denk dat ik volgende keer mijn auto gewoon bij jou breng, wordt steeds professioneler daar!! :jerry

Brengen mag altijd, of je hem terug krijgt is een tweede ;)

Terug
Naar boven