• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Raluph: SR Carburateurs

iz9nd0.jpg

Vooras ondertussen ook uit elkaar

f9mult.jpg

fkxg82.jpg

Dat gaat tectiel krabben worden :???:

2qkkqv4.jpg

Heeft iemand een voorbeeld van de ontluchtingsnippel (op de foto links van het diff) die op de achteras hoort te zitten, zat er bij niet meer op en waar eventueel te krijgen?

2954inq.jpg

En nu de spullen gaan bestellen.

Wat er gelast gaat worden:

Dorpels (ook binnenin)

Wielkuipen achter

Aansluitplaat achter rechter achterwiel

Onderzijde rechter voorscherm (mocht iemand een spatbord hebben liggen waar dat stuk nog van goed (en de rest slecht) is hoor ik het graag)

Dus hoef me niet te gaan vervelen :angel

iz9nd0.jpg

Vooras ondertussen ook uit elkaar

f9mult.jpg

fkxg82.jpg

Dat gaat tectiel krabben worden :???:

2qkkqv4.jpg

Heeft iemand een voorbeeld van de ontluchtingsnippel (op de foto links van het diff) die op de achteras hoort te zitten, zat er bij niet meer op en waar eventueel te krijgen?

2954inq.jpg

En nu de spullen gaan bestellen.

Wat er gelast gaat worden:

Dorpels (ook binnenin)

Wielkuipen achter

Aansluitplaat achter rechter achterwiel

Onderzijde rechter voorscherm (mocht iemand een spatbord hebben liggen waar dat stuk nog van goed (en de rest slecht) is hoor ik het graag)

Dus hoef me niet te gaan vervelen :angel

Nee, anders kan ik niet op 12 inch blijven rijden king:

En met de APK had ie maar iets van 10-15% rem verschil en het remt goed, alleen moet je wat harder op het pedaal trappen.

Nee, anders kan ik niet op 12 inch blijven rijden king:

En met de APK had ie maar iets van 10-15% rem verschil en het remt goed, alleen moet je wat harder op het pedaal trappen.

Ziet er goed uit :thumb Mijn eigen onderstel heb ik ook met hamerslag geschilderd. Ziet er netjes uit en dat spul is keihard. Hoe lang het houd kan ik je niet vertellen want hij rijd nog niet :jerry

Ziet er goed uit :thumb Mijn eigen onderstel heb ik ook met hamerslag geschilderd. Ziet er netjes uit en dat spul is keihard. Hoe lang het houd kan ik je niet vertellen want hij rijd nog niet :jerry

Even snel een vraagje, welke plamuur kan ik het beste gebruiken voor voor het strak maken, na de staalplamuur en voor de spuitplamuur?

Dus eerst staalplamuur (Debrasel/Alsi) dan epoxy primer en dan de polyester plamuur, maar welke?

Kan deze?

http://www.nonpaints.com/nl/multi-soft-polyester-plamuur-met-verharder-in-blik" onclick="window.open(this.href);return false;

Want bij bijna alle projecten wordt er geplamuurd maar bijna nooit worden de producten genoemd (uitzonderingen daargelaten)

je kan over alsi heen plamuren met polyesther/staal plamuur. Ik zou voor rodim plamuur gaan. De plamuur die jij aangeeft is een soft plamuur en is echt voor de laatste oneffenheden weg te werken.

Even snel een vraagje, welke plamuur kan ik het beste gebruiken voor voor het strak maken, na de staalplamuur en voor de spuitplamuur?

Dus eerst staalplamuur (Debrasel/Alsi) dan epoxy primer en dan de polyester plamuur, maar welke?

Kan deze?

http://www.nonpaints.com/nl/multi-soft-polyester-plamuur-met-verharder-in-blik" onclick="window.open(this.href);return false;

Want bij bijna alle projecten wordt er geplamuurd maar bijna nooit worden de producten genoemd (uitzonderingen daargelaten)

je kan over alsi heen plamuren met polyesther/staal plamuur. Ik zou voor rodim plamuur gaan. De plamuur die jij aangeeft is een soft plamuur en is echt voor de laatste oneffenheden weg te werken.

Momenteel druk met school dus weinig tijd gehad voor de Kadett. Heb onder tussen dorpels besteld, epoxy, etc maar nu met Pasen eindelijk weer eens aan de Kadett kunnen werken.

Begonnen met de grondelpunten los te boren.

mbo28h.jpg

2dka6w0.jpg

Dus een nieuw stukje inlassen, gordelpunt stralen en weer terug erop lassen.

En ben begonnen met het stralen van onderdelen....wat een werk maar wat is dat kalen staal toch mooi ;)

wjyu8g.jpg

24l3f2g.jpg

En een deel staat in de epoxy

mvlx0x.jpg

Bovenste draagarmen zijn ook al gespoten, onderste moet nog gebeuren. Hoop deze week stabilisatorstang, fusees, remtrommels en ankerplaten te stralen en in het weekend de vooras zodat de vooras compleet in de expoxy staat eind volgend weekend. Want het weekend erna waarschijnlijk de E kadett uit de stalling halen :D

En de E kadett maar eens uit de stalling gehaald. 3 seconde starten en lopen zoals het hoort. Dit weekend olie verversen.

2vwd6yb.jpg

Momenteel druk met school dus weinig tijd gehad voor de Kadett. Heb onder tussen dorpels besteld, epoxy, etc maar nu met Pasen eindelijk weer eens aan de Kadett kunnen werken.

Begonnen met de grondelpunten los te boren.

mbo28h.jpg

2dka6w0.jpg

Dus een nieuw stukje inlassen, gordelpunt stralen en weer terug erop lassen.

En ben begonnen met het stralen van onderdelen....wat een werk maar wat is dat kalen staal toch mooi ;)

wjyu8g.jpg

24l3f2g.jpg

En een deel staat in de epoxy

mvlx0x.jpg

Bovenste draagarmen zijn ook al gespoten, onderste moet nog gebeuren. Hoop deze week stabilisatorstang, fusees, remtrommels en ankerplaten te stralen en in het weekend de vooras zodat de vooras compleet in de expoxy staat eind volgend weekend. Want het weekend erna waarschijnlijk de E kadett uit de stalling halen :D

olie ververst, ontstekingstijdstip vervroegt en helaas er achter gekomen dat de roest onder op de dorpel iets erger is dan ik had gedacht/gehoopt

j9sryb.jpg

Dus een klein beetje rottigheid. Eerst de C kadett klaar hebben en wanneer die klaar is, zullen we dit netjes maken. Blijft een auto van bijna 30 jaar oud.

Verder zal waarschijnlijk motorisch iets veranderen....ga de SR carburateurs op de E kadett zetten aangezien het nog wel ff gaat duren voordat de C kadett zal rijden (zullen er dan weer afgaan als de C kadett rijdt). Een keer wat anders dan een 2L erin leggen.

En vindt Steelies vaak mooi staan. Dus even een wiel van een winterset eronder gezet

2qkuyy9.jpg

En dan lagere band en de velg zilverspuiten met naafkapje (zoiets wat Automatic-freak heeft gedaan) :hmmz

En de E kadett maar eens uit de stalling gehaald. 3 seconde starten en lopen zoals het hoort. Dit weekend olie verversen.

2vwd6yb.jpg

olie ververst, ontstekingstijdstip vervroegt en helaas er achter gekomen dat de roest onder op de dorpel iets erger is dan ik had gedacht/gehoopt

j9sryb.jpg

Dus een klein beetje rottigheid. Eerst de C kadett klaar hebben en wanneer die klaar is, zullen we dit netjes maken. Blijft een auto van bijna 30 jaar oud.

Verder zal waarschijnlijk motorisch iets veranderen....ga de SR carburateurs op de E kadett zetten aangezien het nog wel ff gaat duren voordat de C kadett zal rijden (zullen er dan weer afgaan als de C kadett rijdt). Een keer wat anders dan een 2L erin leggen.

En vindt Steelies vaak mooi staan. Dus even een wiel van een winterset eronder gezet

2qkuyy9.jpg

En dan lagere band en de velg zilverspuiten met naafkapje (zoiets wat Automatic-freak heeft gedaan) :hmmz

Helaas niks meer gedaan aan de C kadett aangezien ik momenteel bezig ben met afstuderen. Wel met de E kadett de meeting in Dronten geweest. Hij reed goed nu de ontsteking aangepast is. Reed 1 op 16.5 (gangetje van 110km/h), mogen dus zeker niet klagen. Ondertussen revisiesetje binnen gekregen voor de SR carburateurs en een setje velgen gevonden voor de C kadett.

BBS Mahle 13 inch 6J velgen:

Na het schoonmaken:

4lhdti.jpg

33nan1e.jpg

Voor de gein onder de E kadett gedaan en vind het niet verkeerd staan :hmmz

2q36ko8.jpg

2n0jwk9.jpg

Moet er wel 2 laten richten, dan zelf stralen en spuiten en de randen polijsten.

En dan het liefst glimmende naafkapjes met het opel logo erop maar die moet ik nog vinden

o606qu.jpg

Terug
Naar boven