• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Raluph: SR Carburateurs

Helaas niks meer gedaan aan de C kadett aangezien ik momenteel bezig ben met afstuderen. Wel met de E kadett de meeting in Dronten geweest. Hij reed goed nu de ontsteking aangepast is. Reed 1 op 16.5 (gangetje van 110km/h), mogen dus zeker niet klagen. Ondertussen revisiesetje binnen gekregen voor de SR carburateurs en een setje velgen gevonden voor de C kadett.

BBS Mahle 13 inch 6J velgen:

Na het schoonmaken:

4lhdti.jpg

33nan1e.jpg

Voor de gein onder de E kadett gedaan en vind het niet verkeerd staan :hmmz

2q36ko8.jpg

2n0jwk9.jpg

Moet er wel 2 laten richten, dan zelf stralen en spuiten en de randen polijsten.

En dan het liefst glimmende naafkapjes met het opel logo erop maar die moet ik nog vinden

o606qu.jpg

View My Video

En we hadden een Kadett E 1.2"SR" ;) . De originele carburateur zit er weer op, moet kijken voor een andere luchtfilters aangezien de SR filters te hoog zijn en moet iets maken voor de gaskabel.

maar het belangrijkste is dat de carburateurs het goed doen

View My Video

En we hadden een Kadett E 1.2"SR" ;) . De originele carburateur zit er weer op, moet kijken voor een andere luchtfilters aangezien de SR filters te hoog zijn en moet iets maken voor de gaskabel.

maar het belangrijkste is dat de carburateurs het goed doen

Beetje aan het prullen geweest met mijn 3D printer om naafkapjes te maken voor de BBS velgen.

Op lage kwaliteit geprint om alleen te kijken hoe ze zouden staan en of de maten goed waren. Voor een eerste poging vind ik ze nog niet slecht.

291exko.jpg

23mikp.jpg

30u3jf8.jpg

25i9kwj.jpg

To do list:

-Verschillende versies maken (hoogte, vorm en grote van het opel logo)

-Hoeken afronden

-pootjes aanpassen die hem op zijn plek moeten houden, breken gemakkelijk (kan liggen aan de lage kwaliteit).

-Zorgen dat het oppervlak gladder wordt

Beetje aan het prullen geweest met mijn 3D printer om naafkapjes te maken voor de BBS velgen.

Op lage kwaliteit geprint om alleen te kijken hoe ze zouden staan en of de maten goed waren. Voor een eerste poging vind ik ze nog niet slecht.

291exko.jpg

23mikp.jpg

30u3jf8.jpg

25i9kwj.jpg

To do list:

-Verschillende versies maken (hoogte, vorm en grote van het opel logo)

-Hoeken afronden

-pootjes aanpassen die hem op zijn plek moeten houden, breken gemakkelijk (kan liggen aan de lage kwaliteit).

-Zorgen dat het oppervlak gladder wordt

Dat is mooi spul! Dat moet ik ook ooit eens voor mijn msw wielen.

Lijkt mij ook wel wat zo'n printer. Ik weet alleen niks van het tekenwerk.

Of is dat makkelijker dan het lijkt?

Dat is mooi spul! Dat moet ik ook ooit eens voor mijn msw wielen.

Lijkt mij ook wel wat zo'n printer. Ik weet alleen niks van het tekenwerk.

Of is dat makkelijker dan het lijkt?

Heb CAD tekenen op school gehad en het is ook sinds kort mijn werk dus heb wel een aantal uurtjes ervaring. Je kan het tekenen ook met Google Sketch doen maar dan heb je minder mogelijkheden. Ik teken in Solidworks. Maar je kan in principe elk CAD programma pakken en van elk programma zijn veel tutorials te vinden op youtube en dan veel oefenen.

Heb CAD tekenen op school gehad en het is ook sinds kort mijn werk dus heb wel een aantal uurtjes ervaring. Je kan het tekenen ook met Google Sketch doen maar dan heb je minder mogelijkheden. Ik teken in Solidworks. Maar je kan in principe elk CAD programma pakken en van elk programma zijn veel tutorials te vinden op youtube en dan veel oefenen.

Ben ondertussen een beetje verder gegaan met het 3d printen. Alleen niet met de naafkapjes maar met de klemmetjes die de zwarte sierlijst (of hoe je het wilt noemen) verbindt met de carrosserie. Aangezien bij mij van de 4 er nog maar 2 heel zijn was ik een tijdje op zoek naar deze klemmetjes maar kon ze alleen gebruikt vinden en dus ook al 40 jaar oud.

Daarom ben ik zelf de klemmetjes gaan 3d printen. Heeft ongeveer 10 verschillende versies gekost maar heb ze nu goed (al zeg ik het zelf).

140w2zk.jpg

2nsp6o0.jpg

1rog48.jpg

En nu meteen een complete set geprint king:

2ihnl3c.jpg

Nu die naafkapjes nog :hmmz ......

Ben ondertussen een beetje verder gegaan met het 3d printen. Alleen niet met de naafkapjes maar met de klemmetjes die de zwarte sierlijst (of hoe je het wilt noemen) verbindt met de carrosserie. Aangezien bij mij van de 4 er nog maar 2 heel zijn was ik een tijdje op zoek naar deze klemmetjes maar kon ze alleen gebruikt vinden en dus ook al 40 jaar oud.

Daarom ben ik zelf de klemmetjes gaan 3d printen. Heeft ongeveer 10 verschillende versies gekost maar heb ze nu goed (al zeg ik het zelf).

140w2zk.jpg

2nsp6o0.jpg

1rog48.jpg

En nu meteen een complete set geprint king:

2ihnl3c.jpg

Nu die naafkapjes nog :hmmz ......

Terug
Naar boven