• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ram fout met moederbord ???

corsa14slow

Post weinig
hallo,

ik zit met een vage vraag/probleem:

Gisteren heb ik 2 nieuwe geheugen modules gehaald die draaien op 1600Mhz, nu is het zo dat mijn moederbord tot 1333Mhz ondersteund.

nu heb ik de boel ook een beetje overclocked (15% profiel) en kreeg ik gisteren ook de geheugen op 1526Mhz wat dus ook met de programma's te zien is. Ook heb ik die hele dag op die snelheid kunnen werken, incl. diverse reboot ivm met windows updates...

nu vandaag wou ik de pc opstarten en dat lukte dus totaal niet, na veel gekloot heb ik inmiddels de overclock weer op 15% staan maar nu krijg ik me geheugen niet hoger dan 1226Mhz (8,40% Underclocked = 1333) oftewel hij ziet de geheugen modules niet meer als 1600Mhz...

wat doe ik fout en/of wat is de probleem?

en weet iemand wat ik met PCIe/PCI clk status moet doen? enable of op disable laten staan?

Specs:

Moederbord: Asus p5g41t-m lx

processor: Intel Core2duo e8600

geheugen: Corsair XMS3 1600Mhz 8gb KIT (2x4gb)

Videokaart: Nvidea Geforche GTS 250

foto:

20120925132110.jpg

20120925132125.jpg

memory16001333.jpg

memory16001333bb.jpg

Terug
Naar boven