• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ramen dicht bij regen met regen sensor?

Erwin

Post weleens wat
Het schijnt dat als je een regen sensor hebt de ramen automatisch dicht gaan als het regent. Ik heb het net geprobeerd door met de tuinslang op een afstand regen te simuleren, maar bij mij werkt het niet. Heeft iemand dit ooit werkend gezien?

Werkt bij de mijne wel,maar je moet de auto met open ramen wel op slot zetten en dan de regensensor nat maken (druppels):thumbup

Gr. Gts32v6

origineel gepost door Spacejam

heb je wel echt gezorgd dat het druppels waren en niet rechtstreeks de slang erop?

Uiteraard heb ik de slang er niet vol op gehouden, dat bedoelde ik met regen simuleren.

Ik had de auto op slot en toch werkt het niet. Er is bij mij een alarm ingebouwd waardoor volgens mij de safelock functie ook niet werkt. Zou dit ook iets met het niet functioneren van deze raam sluit functie te maken hebben?

origineel gepost door teungts

denk ook wel dat ie op safelock moet staan

Ja, je moet hem 2x afsluiten.

Helaas werkt dat bij mijn auto niet. Moet eens iemand met een Tech2 opzoeken om het te laten programmeren.

Ik heb het net ff geprobeerd,maar bij mij doet ie ook niks,en hoe zet je een C op safelock.

Ik weet wel dat dat bij mijn B wel ging,hoorde je ook.

Dus ff iedereen met een regensensor proberen ik ben benieuwd

Je zet hem op safelock doot 2 keer op sluiten te drukken.

Maar op een of andere manier zit dat niet standaard op de Nederlandse C's en moet dat met een Tech2 ingesteld worden.

origineel gepost door ahrend

Vandaag een mooie dag om de auto te poetsen. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen. :)

origineel gepost door speaker

Volgens mij heeft alleen een C met alarm een safe-lock funktie ( is mij eens verteld ! )

Hallo,

Nee dat klopt niet, de eerste series hadden dit standaard, later is dit wegbezuinigd :thumbdown

Die van mij was van 2002 en had geen alarm af fabriek, maar wel Safe-Lock :thumbup ;)

Ik betwijfel ook of dat nog zo geprogrameerd kan worden, ik denk dat je dan aan een nieuw stuurapparaat vast zit :hmmz

Groetjes, Joche

origineel gepost door Erwin

origineel gepost door ahrend

Vandaag een mooie dag om de auto te poetsen. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen. :)

Ik heb het net geprobeerd met een volle gieter maar ramen bleven open:(

Jan

origineel gepost door Opel4all

Volgens mij heeft alleen een C met alarm een safe-lock funktie ( is mij eens verteld ! )

Hallo,

Nee dat klopt niet, de eerste series hadden dit standaard, later is dit wegbezuinigd :thumbdown

Die van mij was van 2002 en had geen alarm af fabriek, maar wel Safe-Lock :thumbup ;)

Ik betwijfel ook of dat nog zo geprogrameerd kan worden, ik denk dat je dan aan een nieuw stuurapparaat vast zit :hmmz

Groetjes, Joche

Volgens mij hebben alle C1`s nog safe lock maar geen èèn C2 meer.

Jan

origineel gepost door janneman vectra c

origineel gepost door Opel4all

Hallo,

Groetjes, Joche

Volgens mij hebben alle C1`s nog safe lock maar geen èèn C2 meer.

Jan

Nee, mijn C1 heeft het ook niet.

Ik had het maar wat graag gehad met mijn schuifdakje.

Is wel eens voorgekomen dat het open stond tijdens een buitje.

Zo te horen dus komt er voor de C'tjes een speciale how to topic om water uit de auto te krijgen aangezien iedereen het nu zo'n beetje geprobeerd heeft :P

Terug
Naar boven