• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ramen openen/sluiten niet meer met AB

Houdt dat verband met elkaar dan....?? :hmmz

Edit: owh sorry, ik lees het verkeerd. De comfortsluiting is niet de mogelijkheid die ik beschrijf. Comfortsluiting is het automatisch sluiten van de ruiten als het begint te regenen en je een regensensor hebt. Een andere optie dus.

Weet niet exact hoe het bij een C zit maar bij een astra H moet die functie aanstaan anders werkt het überhaupt niet.

EDIT: Nee de optie die ik beschrijf is werkelijk op afstand de ramen openen en sluiten d.m.v de AB tenminste zo werkt het bij een astra H

Toevallig onlangs de accu eraf gehad of de zekering vervangen waar de electrische ramen op zitten? Even alle vier de ramen helemaal naar beneden, knop 2 seconde vasthouden en weer helemaal omhoog en knop weer 2 seconde vasthouden. Leert ie de raamstanden even in en dan is de kans groot dat ie weer begrijpt wat ie moet doen. :)

Ja dat heb ik gedaan inderdaad (had dat in het Vectra Weetjes topic wel gemeld, hier niet zie ik nu). Oke, dus je moet ze allemaal weer opnieuw inleren? Heb wel de voorste ramen ingeleerd, maar volgens mij de achtersten niet... Ga ik eens even proberen! :thumb

wat ik lees moet je alle ramen apart programmeren, zowel openen als sluiten.

bij sluiten, als ie dicht is nog 2 a 3 seconden de knop vast houden, dan zou je een klik moeten horen.

bij openen van de ramen hetzelfde.

http://www.vectra-sport.com/forum/showthread.php?t=50560" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.injectronics.com.au/index.php?option=com_content&task=view&id=70&Itemid=34" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.pepas.cz/wp-content/uploads/EN_UG_OCU-01_LAST.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik had dat al gedaan vanaf de bestuurders zijde voor alle ramen, maar toch ook maar even allemaal apart gedaan. Ze zijn allemaal gewoon geprogrammeerd. Toch nog maar een keer gedaan, maar geen resultaat. Dat wil zeggen, als de ramen open staan gaan ze wel allemaal dicht met de AB, maar ze gaan niet open.

Met de AB in het slot gebeurd er niets. Alleen de bestuurderszijde gaat op slot. De rest blijft open. Maakt niet uit hoe lang ik de sleutel gedraaid hou.

Ik open de auto met de AB. Laat AB los en druk dan weer op openen en houdt dan ingedrukt. Dan gaan alle ramen open.

Vreemd. Ik heb nog even nagekeken hoe je dit moet programmeren. Sleutel in de deur en dan openen en vasthouden. Als de ramen dan open gaan is het geprogrammeerd. Verder zou ik het ook niet meer weten.

Ik heb bij de mijne ook ff gekeken en de ramen gaan open EN dicht met de AB.Natuurlijk is het bij elke auto zo die de functie heeft waarbij je de knop van de electrische ramen iets langer vasthoudt zich de ramen sluiten,deze opnieuw moet "inleren" als de accu eraf geweest is.De ramen moeten tenslotte weer weten wat het begin en eindpunt is.(zo noem ik het maar ff).Dus inderdaad alle ramen apart inleren zoals hierboven al beschreven.Ik lees ook dat bij heel veel mensen de ramen wel open gaan met de AB maar dat sluiten met de AB niet werkt.Misschien dat dit iets softwarematig is ofzo.Diegene die ook een regensensor hebben zullen ook merken dat de ramen zich sluiten zodra het gaat regenen mits de deuren op slot zijn.Bij de 2008 modellen schijnt het zo te zijn dat de ramen met de AB niet meer te openen zijn(wel sluiten).Schiet me er niet op lek...ik lees het ook maar. ;)

Greetz Erik

Inleren is gedaan en dat helpt niet. Het ellendige is nu dat ik niet meer weet of hij het bij deze Vec wel gedaan heeft of dat dat mn vorige Vec was... :???: Misschien dat ik toch nog maar een keer de accu er af haal.

Terug
Naar boven