@Haasje17 wrote:
transponders kun je gewoon herprogrameren voor je automatisch vergredeling. Transponders voor je ECU niet!
Met een transponder bedoel ik de afstandsbediening waarmee je de deuren opent. Deze zijn volgens de Opel dealer in Zeewolde, Harderwijk en hun inbouwcentrum (Broekhuis groep) maar eenmalig te programmeren / toe te kennen aan een kiekert.
Na een probleem met mijn cv te hebben gehad is mij door hun geadviseerd om de kiekert te vervangen wat ook zou inhouden dat er 2 nieuwe transponders moesten komen ivm bovenstaande.
@Haasje17 wrote:
Er gaat helmaal geen stroom lopen naar de kiekert als je je ramen sluit! Zowel mag je mij vertellen hoe je daarbij komt. en het even meten met een multimeter.
Als jij je ramen sluit komt er op de rechter stekkers aan de bovenzijde een +12V te staan. Welke pin dit is kan ik je zo niet vertellen aangezien ik niet meer in het bezit ben van een Astra G en het al een maand of 4 geleden is dat ik dit tegenkwam in een Vec B.
Ik heb dit in een Vectra B Station gemeten tijdens het inbouwen van het alarm waar ook een comfort sluiting op zit om de ramen te sluiten. Als de Vec woensdagavond er ook is zal ik even kijken op welke kleur ader en pin nummer dit is geweest.
@Haasje17 wrote:
dit is niet van toepassing op autos met canbus systeemen!!!!
Aangezien we het hier over een Astra G en Vec B hebben gaat het idd niet over Canbus
@Haasje17 wrote:
Een condensator is een kleine accu met + en - kant en inderdaad kan de stroom maar 1 richting in de massa in de module die zit aan de condensator van een negatieve te voorzien.
Precies !
@RISL wrote:Dan ben ik wel benieuwd wat je van m'n pm vond, volgens mij was ik heel netjes en heb ik op nette manier duidelijk gemaakt dat jij je eigen advertentie-topic niet gelezen hebt en ik daardoor te laat was. Maar goed, zullen we dat maar laten zitten?
@ Risl : dan moet je er niet weer over gaan doorzeuren. Ik heb nu al 2x aangegeven dat we dat beter via U2U of mail kunnen doen als jij het er niet mee eens bent hoe het gegaan is.
Om even duidelijkheid te scheppen : Jij geeft aan "misschien" interesse te hebben in iets.
Dat ik deze spullen ook op 4 andere fora te koop aanbiedt waar iemand na 5 minuten na het posten wel gelijk een prijs roept kan ik ook niet helpen. Ik ga niet zitten wachten op misschien / ooit / wellicht als ik ook een 100% ja heb.
Wat mij hooguit te verwijten valt is dat ik de advertentie op dit forum te laat heb laten verwijderen, echter kan ik ook niet op 10 plekken tergelijk zijn en heb ik ook nog een leven buiten Opel-forum.
@RISL wrote:
De werking is dus wel hetzelfde, alleen heeft 'onze' werking een mogelijk nadeel. Maar je zult moeten toegeven dat bij beide aanpassingen de ramen sluiten bij het activeren van de safelock. Dus is de werking WEL hetzelfde. Dat die module een mogelijk probleem voorkomt, prima, maar daarmee verandert de werking van het apparaat niet.
Ik vindt werking wat anders dan eindresultaat maar goed. Denk dat iedereen na onze discussie nu wel snapt waar het "gevaar" zit en wat we beide bedoelen, zeker na het bericht van Haasje17.