• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

rammel rechtsvoor

martslaats

Post weinig
hoi luitjes

heb sinds een tijdje een beetje roffelend geluid rechtvoor en vooral bij slecht wegdek en heb alle draagarmrubbers laten vervangen die waren toch slecht,maar de rammel zit er nog

nu is mij wel opgevallen dat de rechtse schokbreker lekt

als ik op de autobaan rijdt met hogere snelheid is het stukken minder.

nu is mijn vraag kan het aan de schokbreker liggen

gr mart

Ja, dat kan natuurlijk aan de schokbreker liggen, zeker als die lekt. Maar kijk ook eens naar het stangetje met kogelkoppelingen tussen de stabilisatorstang en de draagpoot, als 1 van die kogels ruimte heeft gekregen in de kom, dan heb je ook bij iedere invering een vervelend bijgeluid (met name bij verkeersdrempels goed hoorbaar).

Andrew

origineel gepost door martslaats

heb geprobeerd met druk op het wiel en zonder druk op het wiel stangetje heeft geen speling

stangetje hoeft geen speling te hebben op deze manier. haal hem maar een los en beweeg de kogel dan maar eens. kun je waarschijnlijk voelen dat de kogel toch verrot is.

Terug
Naar boven